Afstemning: Sea Dweller vs. Deep Sea
Rolex Sea Dweller
Rolex Sea Dweller Deep Sea
[Vis resultater]
 
 
Sea Dweller vs. Deep Sea
#1
Hvilket af disse ure, ville I købe - alt taget i betragtning - og hvorfor?

Hvordan vil I beskrive forskellen på Sea Dweller og Deep Sea? Er DS'en for stor? For tung? Føles SD'ens lænke 'billig'? Osv.

Måske I kender et 'review'/link, hvor urene sammenlignes?

NB! Tråden er ikke ment som en 'krig' mellem de to ure, men som en forespørgsel på jeres viden og smag.
Svar
#2
Jeg har haft begge men har solgt DeepSea'en igen. Jeg havde den i ét år. I samme periode havde jeg også min 16600. For mig var DS'en simpelt hen for høj. Jeg kunne ikke vende mig til den store lodrette flade med HE ventilen som jeg synes er grim. Af sekundære ting var den lidt for smalle lænke og den megen skrift på både skive og fladen under glasset. Summa summarum blev det nævnte for meget. Når det så er sagt er jeg ked jeg aldrig helt blev venner med den. Det jeg godt kunne lide var lænke/spænde, diameteren på uret, domed glass, titanium bagkasse, maxi skive og bredere visere samt kransen. Mange positive ting men for mig skal et ur spille 100% ellers skal pengene bruges på et andet.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#3
Jeg har ikke ejet nogen af dem, men har SD på armen i en uges tid og DS på armen i kortere tests 3 gange (10 min hver bare Icon_redface )

Ikke underligt, jeg er nok mest til det "gamle". Det som generer ved DS er ikke diameteren, men højden - og som punkt 2, den for smalle lænke i forhold til urets helhed. På plus siden helt klart ex. låsen.
Den meget skrift er sikkert nok så meget en vanesag, men jeg har det ofte sådan, som med en Speedmaster pre pro med den lidt simplere skive, mod en nyere pre-moon eller andre speedies -- less is more - sådan står SD også til en vis grad mod DS med den megen skrift- men som skrevet, sikkert vanesag.
Jeg har stemt SD, og kunne sagtens se mig med sådan en sag en dag, omend den skulle mindst tilbage til tritium markør tiden

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#4
Du skriver ikke noget om hvilket Seadweller der er tale om. Men går ud fra vi taler om 16600? Uanset hvilket SD der er tale om er jeg nok mest til SD end DS. Netop af de grunde Klaus nævner.

/Mads
Svar
#5
Jeg har stemt DS den sad bare godt på armen Icon_cool
den model ville jeg rigtig godt eje den ville stå perfekt til mit JLC Icon_e_biggrin

16600 har jeg prøvet et par gange den har virket for lille til mig (jeg skal have prøvet den igen Icon_e_biggrin )
Svar
#6
Mads Gjødesen Skrev:Du skriver ikke noget om hvilket Seadweller der er tale om. Men går ud fra vi taler om 16600? Uanset hvilket SD der er tale om er jeg nok mest til SD end DS. Netop af de grunde Klaus nævner.
Ikke at jeg overhovedet kender til forskellige nr. af SD, men ja - jeg mener 16600...
Svar
#7
Jeg er mest til Sea Dweller pga design og størrelse. En nyere 16600 bliver nok mit næste ur køb.

Mvh Hans Henrik
vh Hans Henrik
Svar
#8
Hej

Jeg har begge ure, og jeg går klart ind for Deepsea, og måske er jeg lidt modsat andre men jeg er vild med den megen tekst, og lænken er bare et kapitel for sig selv, den er bare gennemført til sidste detalje, og med hensyn til bredden, kan den for nogen godt syne lidt for smal nede ved låsen, men sådan skal et Rolex nu engang se ud, nogen kan lide det andre kan ikke, men i mine øjne er det det meste perfekte ur Rolex nogensinde har fremstillet, men bare min egen personlige mening, og ja jeg mangler stadig 1665 i min samling. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
#9
Jeg må prøve Sea Dwelleren engang, når lejligheden byder sig. Eller mere optimalt; se SD'en og DS'en i en line-up ved siden af hinanden... Måske til et fremtidigt urtræf...
Svar
#10
Sociologen Skrev:. Eller mere optimalt; se SD'en og DS'en i en line-up ved siden af hinand
Nej...du skal prøve de to ure på håndledet.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)