jacob jensen
Unregistered
KlausM Skrev:Hvis det er tilfældet kan det skyldes de mange diskussioner og debatter der det sidste halve års tid er dukket op der mere har indhold af subjektive holdninger frem for facts og indhold man kan lære noget af. Personligt får jeg ikke noget ud af 95% af de indlæg der skrives for øjeblikket. Jeg så gerne folk kunne fortælle noget mere om deres ure frem for alle disse halvplatte indlæg om eks. Omega ver Rolex, hvad der er mode, hvad der er god stil osv. Måske sjovt engang imellem men ikke som hvert andet indlæg.
Mvh
Klaus
Tror godt du kunne have fat i noget Klaus ville også selv gerne
høre noget mere om de forskellige ure folk ejer herinde
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Vi er alle enige om at der er blevet lidt stille. Det kan være det helt enkelt er noget der kommer og går i bølger som så meget andet.
Jeg tror vi er en del som stadigt gerne læser spændende urstof, og gerne kommentere - også skarpe meninger, som for mig ikke rigtigt er en årsag til at ville blive væk. Det skulle mere være hvis det mere og mere fokuserer på nye ure og pris pris pris - som bare ikke fanger mig så meget.
Jeg vil se de mere sjældne ure - høre de mere personlige historier, og i mindre omfang bare høre om pris og lykønskninger -
Tag det ikke som andet end, at jeg er til EN ting, og mange andre herinde pt til lidt andre ting. Jeg er fortrøstningsfuld, og glæder mig stadigt over mange indlæg med indhold
Den med arbejde betyder noget - se bare hvor stille her er om aftenen og i week-enderne
vh
•
Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Jammen, så må vi jo gøre noget ved det....
Det er gjort i en ny tråd, så nu er det op til JER
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
•
Mr. Korsbek!
Unregistered
Nu er det jo et urforum og her taler man om ure.
Har selv holdt en pause og det har været rart.
Jeg synes da godt selv det kan være for meget i en vis mig dit ur tråd, at man skal se de samme ure igen og igen, men jeg lever da med det.
Så måske det bare er et skifte som er igang.
Personligt gør det ikke mig noget, at dem som ved en masse om ure ikke poster, for alt det tekniske gider jeg alligevel ikke høre om - og de helt fine ure siger mig heller ikke en s.... Jeg vil personligt hellere se et ur med 2000 forskellige remme og se folk, som tør sætte læder og gummi på et SeaDweller/DeepSea, end bare at se et SeaDweller/DeepSea igen og igen. Altså de ure ligner hinanden, det er kun omkredsen af armen som er anderledes.
Bare lige min mening og kom så videre.
•
Svar: 6,268
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Jeg holdte da en lille pause i min sommerferie, men jeg kan kun give jer ret i at der er meget stille på forummet, men mon der ikke kommer gang i det igen.
MVH Peter
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Godt at høre at stilheden ikke kun var min personligt tvangstanke...
Det er lidt sjovt, hvordan man betragter indlæggernes lødighed: Som 2 modpoler; KlausM vil ikke høre om ikke-tekniske / ikke direkte horologiske emner - jeg synes at den der ingeniør-stof er oftest gudjammerligt kedeligt og vil helst høre om alt muligt andet; dog naturligtvis, med en horologisk twist.... Tandhjulerne og skruerne er ens - menneskerne med deres meninger og ejendommeligheder gør forskellen.
Men sådant er vi forskellige.
Måske har jeg pirket i folks dårligt samvittighed ang. manglende aktiviteter; helt pludseligt er her 117 nye indlæg her på sitet idag. For første gang i et-par måneder.
Og det er fino-fino !
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Jeg efterlyser ikke nødvendigvis det mere teknisk orienteret stof jeg synes bare der mangler indlæg hvor der vises ure, fortælles om mærkets historie, hvordan folk har fundet interessesn for et bestemt ur eller mærke osv. Jeg synes der mangler denne passion der ikke ses så meget af for tiden. Nu har jeg ikke kigget alle dine indlæg igennem John men jeg mindes ikke du har vist eller fortalt noget om dit ur/dine ure hvor interessen kommer fra osv. Det kunne jeg da godt tænke mig at høre om
Mvh
Klaus
•
Svar: 6,268
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Jeg tror at John svarer på det folk spørger om, istedet for at promovere sig selv, for John har en fantastisk samling, og han kommer endda med billeder af nogen af hans ure ind imellem, så i mine øjne prøver John bare at Hjælpe folk, hvis de har et spørgsmål omkring et bestemt ur, men John ret mig hvis jeg tager fejl.
MVH Peter
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
peter Skrev:Hej
Jeg tror at John svarer på det folk spørger om, istedet for at promovere sig selv, for John har en fantastisk samling, og han kommer endda med billeder af nogen af hans ure ind imellem, så i mine øjne prøver John bare at Hjælpe folk, hvis de har et spørgsmål omkring et bestemt ur, men John ret mig hvis jeg tager fejl.
MVH Peter
Vi svare jo alle bare ud fra vore egne vinkler - og jeg nyder både KlausM svar og indlæg, navnebror John TioMalo's svar ofte med et lille tvist/personlighed men sandelig også alle andres, nogen i mit interesse område, andre uden for - det giver bare bredde, så keep it comming
vh
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg læser det meste med glæde og selvfølgelig især Omega Vintage afdelingen med stor interesse, men også ure og stil eller indlæg hvor man fornemmer ægte passion er velkomne.
Faktisk vil jeg opfordre til at man slår sig løs og starter tråde om det der intereserer en - det er vel måden at få gang i tråde på, som man er intereseret i!
Hvad man ikke gider høre om - eller hvad man synes er uinteresant - er jo ret ligegyldigt! Det kan man jo bare springe over - og lade andre nyde!
vh Baun
•
|