chrono24.com
#1
Kære entutiaster,

Jeg har kigget lidt på et ur, som er til salg via sitet chrono24.com. Har I erfaringer med sitet og måske ligeledes dets "undersite" watchdeal.de, da hører jeg gerne herom.

Jeg er lidt bange for, om garantien er dækkende ved salg af nye ure. Altså hvordan opretholder en ikke ADer den garanti, som f.eks. Omega udbyder?

På forhånd tak. I ønskes alle en fornøjelig søndag.
Svar
#2
Hej amk

chrono24.com er at betragte som en portal, hvor forhandlere og private kan annoncere ure til salg. Jeg tror ikke sitet har nogen formelle garantiforpligtlser overfor køber (f.eks. dig), det må være mellem køber og sælger alene. Uden at vide det, kunne jeg dog forestille mig der køres en vis form for justits med annoncørerne, efter hvad jeg kan se er mange af annoncørerne velrenommerede. Nogle sælgere prædikeres 'Trusted seller' hvilket betyder de har været medlem 3 måneder, der sitet bekendt ikke er verserende sager og at de betaler chrono24.com hvad de skal...

Som sagt mange gange her på forum, køb sælgeren før du køber uret, undersøg hvem du handler med, på chrono24.com er som sagt mange sælgere med fint ry - og sikkert også nogle få med det modsatte (skulle undre andet).

Ovenstående blot som jeg tolker det, ret mig venligst hvis jeg har misforstået noget.

MVH Lars U
Svar
#3
Chrono24 tilbyder samme sikkerhed som eBay. You are on you'r own. Mht. deres trusted seller ting dækker den også over folk som har betalt for erhvervsannoncer. (som jo i sig selv ikke garanterer noget som helst).

Man kan sige at ebay er en smule bedre fordi der kan man i det mindste give negativ feedback.

m
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)