Så fik storebror sig en lillebror.
#11
Tio Malo Skrev:
Citat:Jeg ville jo have troet at lænken kunne bruges / redes - er der risiko for at den går i stykker og man mister uret - eller?
Faktiskt nej... Har aldrig hørt om en lænke som knækkede. Ikke engang de helt færdigt opslidte Jubilélænke (forbløffende !)
John

Der er jeg ikke helt enig. Jeg har set flere lænker hvor stifterne omkring låsen er knækket eller ekstremt tyndslidt hvor der var stor risiko for at tabe uret. Har selv to defekte låse liggende, hvor stifterne er knækket eller er så tynde at de er for farlige at bruge. Begge er Oyster lænker fra start/midt 70´erne.

Desuden har jeg set masser af defekte lænker men fortrinsvis folded Oysters. Nyere ref. 93xxx og 78xxx Oysterlænker har jeg kun set defekter omkring låsen på.

/Mads
Svar
#12
Ved nærmere eftersyn af billederne ligner viserne SL-visere. De har i hvertfald ikke helt samme patinering som skiven og er meget hvide med SL-nuancen. Kassen er også poleret, så mon ikke uret er serviceret inden for de sidste 10 år? Er det eftermonterede SL-visere ryger samleværdigheden, med mindre man finder et sæt matchende tritium visere og de koster 1.500 kr. på brugtmarkedet Icon_e_sad

/Mads
Svar
#13
Enig med Mads mht. kosten på rep/modernisering. Men det er klart at hvis man kan leve med standen er det jo en billig klokke. Jeg vil skyde på den er handlet mellem private for 15-18k.

M
Svar
#14
Hej

Jeg vil umiddelbart gætte på at det er næsten umuligt at finde en SeaDweller til 10000 kroner, og kan man er man vist bare heldig.

MVH Peter
İmage
Svar
#15
Jeg er helt enig i at uret sikkert har kostet mere end 10 k og det kan man med garanti også let få for det. Skulle jeg tippe det af ville det blive til 17-18 k. Der er som sagt mange der godt kan leve med et halv baldret ur som fungerer upåklageligt. Her er der 5 k sparet i forhold til et flot eksemplar. Set på den lange bane ville jeg nu smide de ekstra 5 k og få noget der var mere samleværdigt. Man får MEGET for de ekstra 5-6 k og skal dette ur bringes tilbage i fin stand hænger regnestykket slet ikke sammen hvis det koster over 10 k.

/Mads
Svar
#16
Som da snakken går... Nu skal i få af vide hvad jeg har måttet slippe for uret...
Det har kostet 16 k med hele pakken.
Jeg har snakket med Klarlund og det koster præcis 5000 kr at servicere uret og nyt glas.
Prisen for service er 3375 + glas 1625 =5000 kr
Lænken er faktisk ikke så slem.
Jeg tror at det ved urets seneste og eneste eftersyn er kommet nye visere på uret... Det var i ca 1995.
Skiven er i særklasse flot patineret... Ville gerne have et sæt visere som passer til skiven. Så skulle der være nogle som ligger inde med et sæt så er det med at sige til.

Jeg har gået med uret siden torsdag og det går flot.

Kjeldsen
Rolex seadweller - V serie.
Rolex 14060 - N serie.
Suunto Advizor.
Promaster citizen - Pingo.
Svar
#17
Hmm god jagt mht. viserne. Du kan måske finde nogen på vrf som passer. Prisen er ca. 1.500-1.700 kr. for et sæt. Heldigvis er de der sidder på nu også tritium så du kan med lidt held sælge dem for 1.000-1.500 kr. De går ikke helt så højt som de patinerede, men stadig relativt eftertragtede.

Det er jo super du syntes det er fedt med lidt slitage, men vær obs på at Klarlund polerer det med mindre de får besked på andet. Vælger du at polere det falder lidt af charmen fra uret i mine øjne. Så ender du med et poleret SD med non-matching hands og slidt lænke til 21 k Icon_e_sad Det er på papiret ikke den bedste handel når man kan få et top dollar til 23-24 k.

Du kunne jo også overveje at lade Bo/Jørgen/Peter servicere det og finde et glas på ebay. Så er service omk. reduceret fra 5.000 kr. til 1.500 kr.

/Mads
Svar
#18
Jeg ville lade Peter Halse lave en meget let polering og service.

Du har papirer på uret og her ikke brugt for "nyt papir" fra AD og Peter kan lave et smukt arbejde hvor lidt af kassens slitage bevares. Sammen med den smukke skive bliver uret både autentisk og smukt til hverdagsbrug.

Et ur man nænner at bruge - og det er i sig selv dejligt!

Jeg nyder et ur som dette til hverdag og lidt aktivitet:

İmage

Det skal ikke være finere. det er som det er - upoleret!

vh baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)