Værket i Deep Sea
#1
Nogle der ved om værket i Deep Sea 116660
er det samme som i Sea-dweller 16600 Icon_question
så vidt jeg kan forstå bliver de begge kaldt cal.3135.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#2
Det er det samme...
Svar
#3
OK tak Claus Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#4
İmage
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#5
Takker Klaus Icon_cool
så er værkerne på de 2 modeller altså ikke helt ens,
ud fra hvad jeg kan forstå er det en ny form for aluminium med en base af niobium,zirconium og oxygen der er brugt på DSerens optræk fjeder,
som skulle være ti gang mindre modtagelig over for stød og helt upåvirket af magenitiske påvirkninger,
alt dette har i følge Rolex står indflydelse på uretes præcision.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#6
Icon_scared
Jesper Geisler
Svar
#7
Jeg skænker det ikke en tanke...altså om det er den ene fjeder eller den anden. Læser man på TZ vil man opdage at der er nogen der går op i dette med liv og sjæl. Jeg tror at hvis man kommer fra vintage verdenen og har oplevet hvordan disse 30-40 år gamle værker bare spiller så gør det ikke den store forskel om uret er med den nye fjeder eller ej.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#8
OK Klaus jeg vil heller ikke skænke det en tanke så Icon_cool
rart at vide at jeg så bare kan gå efter alle årgange af DSeren.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#9
Go for it.
På værk fronten er de ens.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#10
Stensbjerg Skrev:Takker Klaus Icon_cool
så er værkerne på de 2 modeller altså ikke helt ens,
ud fra hvad jeg kan forstå er det en ny form for aluminium med en base af niobium,zirconium og oxygen der er brugt på DSerens optræk fjeder,
som skulle være ti gang mindre modtagelig over for stød og helt upåvirket af magenitiske påvirkninger,
alt dette har i følge Rolex står indflydelse på uretes præcision.
Uanset om Rolex har skriftet til parachrome hairspring eller ikke - præcis i overgangen fra SD SDDS, så skal det med, at det vel i alle fald ikke er optræksfjederen, men balance fjederen der er tale om, og den skal så være mindre modtagelig for stød og parachrome er umagnetisk - og den bruges vel generelt i alle nye rolex maskiner.

Den med umagnetiske balancefjedre (og balancer i øvrigt) er en gammel sag, jeg har lommeure med palladium hairspring - fra 1910 Icon_smil vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)