Upræcist monster
Jeg har et modded monster, som vinder ca. 25-30 sek./døgn. Det er blevet justeret fire (!) gange af Krognos, så det 'bliver nok ikke bedre'. Jeg skaffede et monster til min kammerat for nyligt, og efter to uger går det stadig 'spot on'. Kan det tænkes, at mit monster er behæftet med en funktionsfejl?
Svar
Jeg har desværre ikke kunnet finde "tolerance specifikationerne" til 7S26 værket. Personligt, så har jeg dog aldrig oplevet et 7S26 værk så upræcist som dit ... Icon_redface

Det er der dog andre, som har:

[url]"http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=41916" onclick="window.open(this.href);return false;">http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=41916[/url]

Her er en meget grundig gennemgang af værket - umiddelbart, så kunne jeg dog ikke finde +/- tolerancen.

[url]"http://www.thepurists.com/watch/features/8ohms/7s26/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.thepurists.com/watch/features/8ohms/7s26/[/url]

Til sidst skal jeg lige nævne, at det at justere et 7S26 - har jeg hørt - skulle være en ren pain .. ... ..., og noget som mange fraråder. Sorry, det hjælper dig ikke ... Icon_redface
De venligste hilsner, John
Svar
jeg mener at den og Sumo'en har en +/- 25 sek pr døgn tolerance...
læste det på den japanske sælgers hjemmeside som begynder Higu....(kan ikke huske resten; sorry!!)

MVH

SK
/SK
Svar
Sumo´en - som har et 6R15 værk - har en tolerance på +25 og -15 sek. pr. døgn. Mine 6R15 værker har dog alle gået omkring +2 til +4 - ret flot synes jeg.

Jeg har to ure med 7S26 "værk-fætre" tilbage: 7S25 går +7 pr. døgn og det andet, 7S36, går +5 pr. døgn. Min MM300 - med 8L35 værk - går +8 pr. døgn. Mit mest præcise mekaniske ur er dermed min Sumo (6R15), som går +2 pr. døgn.
Svar
er det en "K" "S" eller "J" version ?
Svar
Uden at være 100% sikker, så mener jeg, at de anvendte værker i Monster serien er "movement Malaysia".

Monster urene har ikke "K" eller "J" versioner, ligesom f.eks. SKX007/009 og visse Seiko 5 modeller.
Svar
Bjørn H. Skrev:er det en "K" "S" eller "J" version ?
Det ved jeg ikke, men eftersom uret er fra Joepete/John, så vil jeg læne mig op ad hans svar Icon_e_smile
Svar
Kenn, kan du ikke komme med et lille resumé ?

Mener at kunne huske, at uret gik bedre end +35 fra start af, og at du har fået det reguleret nogle gange ... Et lille "re-cap" ville være rart Icon_e_wink
Svar
Joepete Skrev:Kenn, kan du ikke komme med et lille resumé ?

Mener at kunne huske, at uret gik bedre end +35 fra start af, og at du har fået det reguleret nogle gange ... Et lille "re-cap" ville være rart Icon_e_wink
Har 'måleresultaterne' i Kbh., så jeg skal nok poste dem, når jeg vender hjem fra det mørke Jylland om et par uger.

Uret er dog blevet mere præcist efter at have været under Krognos' kyndige behandling, omend det stadigt er 'temmeligt' upræcist.
Svar
Sociologen Skrev:Jeg har et modded monster, som vinder ca. 25-30 sek./døgn. Det er blevet justeret fire (!) gange af Krognos, så det 'bliver nok ikke bedre'. Jeg skaffede et monster til min kammerat for nyligt, og efter to uger går det stadig 'spot on'. Kan det tænkes, at mit monster er behæftet med en funktionsfejl?

Nu er jeg ikke urmager men jeg har haft samme problem engang med et seiko, det hjalp ikke at justere på +/- skruen, jeg tog så ud til heuer henrik som jeg kalder ham, han er ansat hos henrik ørnes "han har arbejdet meget i swiss". Jeg fortalte ham om problemet og så sage han "jeg ved precis hvad der er galt" han tog uret og åbnet motorhjelmen rodet lidt i det osv, så smækkede han hjelmen i igen og vupti så gik det nermest med en precision ala quartz. Icon_cool . Glemte helt at sig jeg først havde det med til den lokale ursmed, så målte svingningerne med noget udstyr og fandt frem til at de skulle justeres på plus/minus skruen, det hjalp bare ikke for da dagen var omme havde det hente tid igen.

Så jo der er en fejl i dit ur , men bare rolig den kan rettes af den rigtige.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)