because you are not worth it
#31
willy Skrev:and every article i have read on the discussion of top brands quality and finish puts lange at no 1.i cannot quote all of them,there are so many.in denmark even a patek dealer,very well known.he said that lange is a quality he as never seen before.and he was not trying to sell me one.i have no favourite watch as such,i just try to be honest.and i read and listen to people who know what they are talking about.there is a slight tendency in denmark to listen to much to people who are enthusiastic,but not respected internationl experts.i mean no disrespect to these people,but they really should read more from the big wide world.and by the way i have owned many different brands,they all do something well.lange is far from the perfect watch,its history is no match for pp.vacheron,ap.and design is a personal choice.but lange is at this time in history the best made factory produced wristwatch you can buy.quote willy the angry
Man skulle nok være for klog til at kople sig på, men det er jeg jo ikke Icon_e_smile
Willyboy - du har en mening og det er flot, men lad være med den der med at påståevery article i have read on the discussion of top brands quality and finish puts lange at no 1
Vi er jo nogen herinde som også følger ganske meget med, og den holder jo ikke 2 mm. Der er mange som er, helt berettiget, begejstret for Lange, men der er da masser som sætter andre som de helt store.
Jeg ved ikke hvor du har din opfattelse af folk i Danmark ikke læser from the big world, det kan jeg forsikre dig om at der er mange der gør.
Lad være med at ville vride armen om for at overbevise om dine fortræffeligheder, læsehastighed og internationale fortræffeligheder, tag i stedet og kom med dine meninger, som var det DINE og ikke det som du, som en af de eneste globaliserede herinde, har som faktuel viden.

OK til at Lange er med i toppen, finger nedad til den nedladende holdning du har til os andre, og til den betonfaste tro du har på et ET mærke af alle eksperter udnævnes til nr 1
Her kunne tillægges at der er mange helt små producenter som ligger horologisk utroligt højt, hvis historie og bredt sortiment ikke skal regnes ind, langt over de 3-4 store

Over and out

vh

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#32
willy Skrev:every article i have read on the discussion of top brands quality and finish puts lange at no 1.i cannot quote all of them,there are so many.

Jeg har i de sidste 15 år beskæftiget mig med ure, og ligesom dig, læst meget og har abonnement på diverse urblade. Det er meget sjældent at Lange er nr. 1, hvorimod Patek tit er nr. 1. Lange bliver tit rost til skyerne, ligesom "the big 3", men sjældent de er nr. 1.

Kan godt være du ikke kan nævne dem alle, men nævn dog nogen, en 2-3 links ville da være interessant at læse.

willy Skrev:lange is at this time in history the best made factory produced wristwatch you can buy.quote willy the angry

Det kommer an på øjnene der ser, samt rent praktisk brug.
Rent håndværksmæssigt er Lange noget af det bedste. Problemet med disse fine ure (gælder alle mærker) er, at de er lavet så fint og med så små tolerancer, at der skal ikke meget til at stoppe dem. De er så fine instrumenter, at der skal meget lidt støv og skidt til at stoppe dem. Værkerne er mange gange også mere skrøbelige overfor stød og slag, men der spiller kassen også ind. Lange med deres dress-ure, er mere sårbare.

Et f.eks. ETA 2824 er lavet så "upræcist" og med større tolerancer, at de mange gange bare kan køre hen over noget skidt.

Lange er ikke det bedste, hvis man skal have et godt daligdags ur, der skal kunne klare det meste. Her er Rolex nok mere nr. 1.
Chronos lavede en god test for nogle år siden, hvor de gav 3 Lange Sax-0-mat og 3 Datejusts til 6 forskellige personer, med forskellige erhverv. Personerne gik med urene i 14 dage, og de blev dagligt kontrolleret. Lange havde lidt startproblemer og måtte korrigeres lidt, mens Rolex bare kørte. Det var ikke en suveræn vinder af testen, men de 3 Rolex havde kørt uden problemer, samt havde de holdt mere præcis tid end Lange.
İmage
Svar
#33
jacob jensen Skrev:Måske du har ret i hvem folk lytter til i Danmark og hvem de heller skulle lytte til,jeg aner
ikke om det er rigtig og vil heller ikke gøre mig til dommer over for hvem de skulle lytte til.

For mit eget vedkommene lytter jeg til mig selv når jeg køber ur men jeg syntes da
andres syn på sagen er meget godt at få med især hvis man kigger på et mærke som
man måske lige er så meget inde i.

Du er det første ur interesseret menneske jeg har skrevet med (af hvad jeg kan huske)
som ikke har et favorit mærke det troede jeg alle os urtosser havde Icon_e_biggrin
quote willy.dead right,listen to yourself.reason i cannot say my favourite brand,is that they all make shit now and again.i would rather say my favourite watch.what i do like are honest brands with a good after sales service
Svar
#34
hannover_dk Skrev:
willy Skrev:and every article i have read on the discussion of top brands quality and finish puts lange at no 1.i cannot quote all of them,there are so many.in denmark even a patek dealer,very well known.he said that lange is a quality he as never seen before.and he was not trying to sell me one.i have no favourite watch as such,i just try to be honest.and i read and listen to people who know what they are talking about.there is a slight tendency in denmark to listen to much to people who are enthusiastic,but not respected internationl experts.i mean no disrespect to these people,but they really should read more from the big wide world.and by the way i have owned many different brands,they all do something well.lange is far from the perfect watch,its history is no match for pp.vacheron,ap.and design is a personal choice.but lange is at this time in history the best made factory produced wristwatch you can buy.quote willy the angry
Man skulle nok være for klog til at kople sig på, men det er jeg jo ikke Icon_e_smile
Willyboy - du har en mening og det er flot, men lad være med den der med at påståevery article i have read on the discussion of top brands quality and finish puts lange at no 1
Vi er jo nogen herinde som også følger ganske meget med, og den holder jo ikke 2 mm. Der er mange som er, helt berettiget, begejstret for Lange, men der er da masser som sætter andre som de helt store.
Jeg ved ikke hvor du har din opfattelse af folk i Danmark ikke læser from the big world, det kan jeg forsikre dig om at der er mange der gør.
Lad være med at ville vride armen om for at overbevise om dine fortræffeligheder, læsehastighed og internationale fortræffeligheder, tag i stedet og kom med dine meninger, som var det DINE og ikke det som du, som en af de eneste globaliserede herinde, har som faktuel viden.

OK til at Lange er med i toppen, finger nedad til den nedladende holdning du har til os andre, og til den betonfaste tro du har på et ET mærke af alle eksperter udnævnes til nr 1
Her kunne tillægges at der er mange helt små producenter som ligger horologisk utroligt højt, hvis historie og bredt sortiment ikke skal regnes ind, langt over de 3-4 store

Over and out

vh

vh
willy quote.dear mr hannova.i say what i mean,and i say it without trying to offend.i do not talk down to people,using words like willy boy.i have travelled all over the world,i am 61 years of age.i find the tone in many of your quotes insulting.and i am not just talking about quotes you have made to me.a little bit of humour would not be a bad thing.i suggest we try not to take things to seriously.after all is this not a forum where people can say what they mean?
Svar
#35
willy Skrev:willy quote.dear mr hannova.i say what i mean,and i say it without trying to offend.i do not talk down to people,using words like willy boy.i have travelled all over the world,i am 61 years of age.i find the tone in many of your quotes insulting.and i am not just talking about quotes you have made to me.a little bit of humour would not be a bad thing.i suggest we try not to take things to seriously.after all is this not a forum where people can say what they mean?
Det har du helt ret i. Jeg vovede mig ud i Willy boy fordi du selv, med humor - længe kaldte dig Willy the angry Icon_e_smile Vist må man mene at Lange er nr 1 eller at andet er, der hvor filmen knækker lidt er, når du så skråsikkert skriver at alle eksperte siger Lange er nr 1 - der findes ikke en sådan enighed hos "alle eksperter", det er lidt som at ville have patent på sandhedeen

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#36
hannover_dk Skrev:
willy Skrev:willy quote.dear mr hannova.i say what i mean,and i say it without trying to offend.i do not talk down to people,using words like willy boy.i have travelled all over the world,i am 61 years of age.i find the tone in many of your quotes insulting.and i am not just talking about quotes you have made to me.a little bit of humour would not be a bad thing.i suggest we try not to take things to seriously.after all is this not a forum where people can say what they mean?
Det har du helt ret i. Jeg vovede mig ud i Willy boy fordi du selv, med humor - længe kaldte dig Willy the angry Icon_e_smile Vist må man mene at Lange er nr 1 eller at andet er, der hvor filmen knækker lidt er, når du så skråsikkert skriver at alle eksperte siger Lange er nr 1 - der findes ikke en sådan enighed hos "alle eksperter", det er lidt som at ville have patent på sandhedeen

vh
willy the angry quote,i forgive you my son.okay a lot of truth in what you say.of course not all experts agree on lange.but having read thousands of articles on the subject of quality and finish of watches.i found that the most of them put lange at the top.as i said before i am no watchmaker.but you better believe i am one hell of a reader.in my youth i read a book everyday.it is not such a blessing as you can imagine.people like me are often called know alls etc.etc.my memory is a gift.i have not got the patent on truth no one has.i just have the patent on what i believe.your dear friend willy the angry
Svar
#37
willy Skrev:
hannover_dk Skrev:
willy Skrev:willy quote.dear mr hannova.i say what i mean,and i say it without trying to offend.i do not talk down to people,using words like willy boy.i have travelled all over the world,i am 61 years of age.i find the tone in many of your quotes insulting.and i am not just talking about quotes you have made to me.a little bit of humour would not be a bad thing.i suggest we try not to take things to seriously.after all is this not a forum where people can say what they mean?
Det har du helt ret i. Jeg vovede mig ud i Willy boy fordi du selv, med humor - længe kaldte dig Willy the angry Icon_e_smile Vist må man mene at Lange er nr 1 eller at andet er, der hvor filmen knækker lidt er, når du så skråsikkert skriver at alle eksperte siger Lange er nr 1 - der findes ikke en sådan enighed hos "alle eksperter", det er lidt som at ville have patent på sandhedeen

vh
willy the angry quote,i forgive you my son.okay a lot of truth in what you say.of course not all experts agree on lange.but having read thousands of articles on the subject of quality and finish of watches.i found that the most of them put lange at the top.as i said before i am no watchmaker.but you better believe i am one hell of a reader.in my youth i read a book everyday.it is not such a blessing as you can imagine.people like me are often called know alls etc.etc.my memory is a gift.i have not got the patent on truth no one has.i just have the patent on what i believe.your dear friend willy the angry
ps.willy, these four walls do not a prison make.the prison is in mens hearts.the worst prison you can make. english poet-oscar wilde
Svar
#38
jacob jensen Skrev:Hvis jeg tager et JLC og et Lange til 1 mill så tror jeg ikke på at Lange er streets ahead on finish for nu at blive i dit sprog (uden helt at vide hvor langt det er Icon_question )

Jeg tror stadigvæk på at det også kommer an på om man har en personlig favorit
bla. mærkerne(det har jeg også selv Icon_cool )

Men hvad er det så som Lange gør ved deres ure der får PP,VC,AP og JLC til at ligne rene kina ure når man måler på rå finish hvis vi snakker ure i samme prisleje Icon_question
streets ahead er trods alt et pænt forspring(håber der er en rigtig expert der kan svare)

Jeg er med på Lange er et super ur men mærket har også svagheder i mine øjne,det taber lidt på historien over for de andre som sagt,så syntes jeg heller ikke de kan fremvise en ligeså bred vifte af forskellige ure som de andre mærker kan,de gør det jo mest i dress må man sige det mener jeg også er en svaghed Icon_question
willy quote,google philippe dufour.see timezone interview.a visit with p.d.when this man who is considerd to be the worlds finest crafter of watches.says .quote.the germans have surppassed the swiss.the lange datograph is perfect in every detail.i am sorry but when this man makes a statement like that,you have to take it seriously.willy the angry
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)