Dine to favoritter ?
#1
Fortæl lidt om dine to favorit ure fra din samling. Billeder eller ikke billeder, det er op til dig. På forhånd tak.
De venligste hilsner, John
Svar
#2
Den var svær....

Rolex Submariner 14060m og...... Sinn U1.... Panerai'en er jo til salg..... Icon_e_sad

Rolex'en har bare så meget klasse. Hvis jeg kun måtte eje ET ur, ville det blive dette. Kan gå til alt.... Andre ure i denne gruppe er, Omega Seamaster 2254 og IWC Aquatimer....

Sinn U1 er bare så meget "bad ass" i forhold til Rolex'en. De passer derfor godt sammen (modsætninger mødes).... Sinn'en er i klasse med Seiko MarineMaster 300 og Tag Heuer Aquagraph, men mere rå i stilen.... De 2 andre får jeg igen på et senere tidspunkt, måske når du er færdige med dem, John.... Icon_e_wink

Billeder..... jo, jeg har da et par et sted.....

İmage
İmage
İmage

İmage
İmage
İmage
Svar
#3
Skriver lidt af fra Claus_T's indlæg; Den var svær....

Uret, der kommer ind på en klar førsteplads er "unbreakable", alias Seamaster Chronostop ST 145.0007.

Denne placering er ikke opnået på grund af bjergtagende horologiske kvaliteter. - Ja! - Man kunne sige tvært imod.
... Kaliber 865 er fremstillet i et antal på 124.000 stk. Det kan ikke påberåbe sig nogen grad af sjældenhed.
Designet er lidt "altmodisch", og med C-shape eller "barrel form" tidsfæstes det entydigt til slut 60, begynd 70'erne.

İmage

Det er kvaliteten som en tro gammel følgesvend, der placerer uret som en favorit. - Det er uret, der bare er "hjemme" på håndleddet.
Det er uret hvor jeg kender hver bue, form og kurve på. Hvis optræk jeg kan i blinde og straks kan mærke hvilken spænding, der er i fjederen.
Det er uret, der gennem snart 41 år blot har vist tiden, og aldrig ringere end ±20 sek/uge.
.... joeh - det er et ur jeg har fået en del veneration for.

Nummer 2 er uret til højre på nedenstående billede.

İmage
De to flightmasters har henholdsvis tilnavnene "Hedge hopper" og "Pilote" - sidstnævnte er oven i købet officiel Omega betegnelse.

I tidernes morgen, da jeg så Flightmasteren for første gang, tænkte jeg, "Nu har Omaga gjort det" - ..... "altså lavet verdens grimmeste ur".
Da jeg blev ur interesseret og læste om Flighty'en på Old-Omegas.com, fandt jeg ud af, at uret var udviklet til at give en utrolig mængde information.
Altså, at der trods alt var en mening med galskaben, og de mange visere ikke blot var pynt på et fastelavnsris.

At uret præsenteres side by side med en yngre kollega er ingen tilfældighed.
- Man skulle tro, at "den gamle" ville miste lidt af interessen, ved ankomst af en nyere.
Det er ikke tilfældet. Tvært imod får uret yderligere dimension.

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#4
Hej

Mit Breitling Navitimer fra 1964, kommer ind på en klart førsteplads, nummer to er Rolex GMT Master2 fra 2004, købt få dage før min datter blev født, og jeg havde uret på da jeg modtog hende, så det ur har næsten fået historie, hvilket gør at jeg næsten ikke bruger det. Icon_e_surprised

MVh Peter Icon_e_biggrin
İmage
Svar
#5
Det må nok blive de her to fætre:
İmage

MIkael
Svar
#6
Det er meget svært, for det skifter med nyanskaffelser og humør Icon_smil

I dag vil jeg mene disse to meget forskellige ure med mere end 50 års tidsforskel:
İmage

Tidlig Ingenieur 666 AD fra 1956 cal. 8521 med original lænke.

İmage

Moderne udgave af AP Royal Oak fra 2009 med det "nye" værk cal. 3120.

Jens-Kristian
Svar
#7
JK Skrev:Det er meget svært, for det skifter med nyanskaffelser og humør Icon_smil

I dag vil jeg mene disse to meget forskellige ure med mere end 50 års tidsforskel:
İmage

Tidlig Ingenieur 666 AD fra 1956 cal. 8521 med original lænke.

Jens-Kristian
Wau - og hvor tydeligt det er at man kunne lave skiver i 50 erne som ikke nødvendigvis skulle nedbrydes af pletpatina
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#8
Helt klart min eterna kronograf fra 1938 med så tæt på perfekt skive man kommer det, og herlig art nouveau facon af den mere specielle type - 40 mm ren stålkasse, valjoux 22
İmage
nr 2 er meget sværere, der er mange nr 2ere, men på armen finder man ofte en af mine 3 zenith el primero sager som ex denne Rainbow - præcist, velfungerende og lækker lænke
İmage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#9
Disse 2.

Måske også fordi det er de eneste 2 ure jeg har tilbage udover mit Seiko til tæskene.
Jeg synes jeg er godt dækket ind stilmæssigt med disse 2, da de er så forskellige.
Man kunne selvfølgelig argumentere for et mere korrekt dress, men det kommer Icon_e_biggrin
Indtil da bruger jeg GMT´en til det "pæne" tøj.

Der er jo så meget snak om størrelse på ure. Jeg er ikke den mindste dreng i klassen Icon_e_wink og ikke på den trænede måde Icon_e_wink
Men jeg føler at GMT´en passer ligeså godt til mig som Pam 111 gør. Bare med et andet udtryk.

İmage
Svar
#10
Her er mine 2 favoritter.

İmage

Fordi du får meget ur for pengene.

İmage

Fordi det var det første ur jeg købte fra ny.

Mvh Peter..
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)