hjælp m. sub
Citat:Vil man sælge luksusure, må man være indstillet på at en køber vil have ordentlig info!
Det skal man tilbyde købere allerede når man skriver salgsopstillingen.
Forskellen mellem ordentlig info og overkill af det samme er hårfin, men køber man meget / sælger man meget på nettet, finder man som regel niveauet Icon_e_wink - ellers bliver det svært, i hvert fald hvis man skal leve af det Icon_e_biggrin
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Citat:At sikre sig man kan have tillid til sælgeren. Er det en større greymarket sælger med gode referencer, smider han ikke sin butik overbord for 3000 Euro.
Nemli´, Hannover.
Og generelt - køb kun af en sælger, du har umiddelbart godt med. Er du allerede mistænksom at starte med, drop the deal. Du vil kun få det dårligt, mens du venter på pakken.
Den gamle, "køb sælgeren, ikke varen" er meget rammende.
Nogle af de mest sjuskede sælgere har jeg faktiskt de bedste erfaringer med og nogle af de mest precise (som har været for præcise) har vist sig at være eBay identitetstyverier og fupsalg af ikke-eksisterende ure (kan man så se bagefter når eBay sender en advarsel om en evt. 2nd chance tilbud efter at auktionen er lukket ned af dem...)
Jeg forstår udmærkt godt at køb af et brugt SS Sub er big deal for de meste af os, men husk samtidigt at det er det nødvendigtvis ikke for en prof sælgere som skyder af 2 - 3 ure om dagen, året rundt. Naturligtvis skal salgsmaterialet være i orden, men stadigvæg, det at du ikke modtager en mindre essay om emnet per mail eller 20 close ups med det samme / ikke nogensinde, betyder absolut ikke at der er noget galt med sælgeren.
Se på hans andre varer, læs feedback (ikke på den måde at hvis han har en negativ eller tre han vil være en bad guy - det får alle prof sælgere før eller siden) og prøv at danne et billede af manden.
Det at skriftligt kommunikation ikke fungerer optimalt er ærgerligt, men når det mest essentielt gør (= salg & shipping), kan det IMHO være lige meget. Vi er der for at købe, så fordelsaktigt som muligt, ikke for at have et hyggeligt ursnak - der er rigtigt mange supergode netsælgere som dyrker slet ikke denslags. (Specielt i østen, hvor - igen IMHO - service og hurtighed er i toppen men mailkommunikation mangler ofte pga. sælgerens mangel af dypere gendskab til engelsk sprog).
Spørgsmålet er måske også, hvad er en god sælgere på nettet...
Er det én som chatter frem og tilbage og sender fotos som om var vi på dating.dk, eller er det én som har den rette vare med god varebeskrivelse og som har den hos fragtfirmaet to timer efter du har trykket på knapper hos PayPal ? Jeg vælger den sidste Icon_e_wink
Just my 2cts - John
Svar
For mig at se er det en gang øregas i kommer med. Der er intet konkret i det i skriver. Nu er det ikke mig der skal købe, og jeg har styr på hvordan jeg gør, men Thomas har ikke fået meget ud af denne tråd Icon_e_confused
Nå...videre til næste tråd Icon_e_biggrin
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:For mig at se er det en gang øregas i kommer med. Der er intet konkret i det i skriver. Nu er det ikke mig der skal købe, og jeg har styr på hvordan jeg gør, men Thomas har ikke fået meget ud af denne tråd Icon_e_confused
Mvh
Klaus

mange tak Icon_e_surprised

vh baun
Svar
KlausM Skrev:For mig at se er det en gang øregas i kommer med. Der er intet konkret i det i skriver. Nu er det ikke mig der skal købe, og jeg har styr på hvordan jeg gør, men Thomas har ikke fået meget ud af denne tråd Icon_e_confused
Mvh
Klaus
OK - men jeg ser ikke den store øregas i en meget konkret anbefaling af at:

1 Man ikke skal købe fra private eller mindre handlende, hvis ikke man meget hurtigt kan se det er en man kan stole på

2 Billeder af ure og/eller certifikater er ikke bevis for noget som helst andet end at sælger har billederne - det er superlet at skaffe billeder af ur og certifikater der hænger sammen på nettet - det har INGEN betydning hvis ikke man har god grund til at tro på sælger

3 Er sælger rimeligt stor med positive feedback, er risikoen minimal - han smider ikke sit rygte væk på noget fjolleri - tag ex Morgan, Bo Kongen, Bjarne MyWatch, Baun osv de ville da ikke bevidst snyde. Samme gælder for udenlandske, men man skal jo kunne spotte dem som gode først

Hvis ikke Thomas har fået noget ud af det, så var han godt stillet inden tråden begyndte synes jeg, og så har jeg og en del andre misforstået problemet Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Såvidt at jeg kan læse af denne tråd kom KlausM med det bedste bud et fotografi af uret på dagens avis, og jeg tvivler på at sælger kan komme med det, så Thomas jeg synes at du skal holde dig langt væk, og finde en sælger i Danmark du kan føle dig tryg med, og helst mødes med.

MVH Peter
İmage
Svar
Citat:finde en sælger i Danmark du kan føle dig tryg med, og helst mødes med.
Jeps. 100% enigt, Peter. Besparelsen er ikke i sund relation til de bekymringer det vil volde at købe fra udlandet.
Go´ weekend - John
Svar
peter Skrev:Hej

Såvidt at jeg kan læse af denne tråd kom KlausM med det bedste bud et fotografi af uret på dagens avis, og jeg tvivler på at sælger kan komme med det, så Thomas jeg synes at du skal holde dig langt væk, og finde en sælger i Danmark du kan føle dig tryg med, og helst mødes med.

MVH Peter
Enig i at det er en smart måde med dagens avis. Det er jo også et problem at man normalt altid vil skjule fulde numre på uret og certifikatet, netop for ikke at hjælpe nye svindlere - men YES thumbs up for et billede på dagens avis, som vil burde være rimeligt krav
Ellers bare enig - keep away
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Citat:Enig i at det er en smart måde med dagens avis. Det er jo også et problem at man normalt altid vil skjule fulde numre på uret og certifikatet, netop for ikke at hjælpe nye svindlere - men YES thumbs up for et billede på dagens avis, som vil burde være rimeligt krav
På eBay er det kotyme at hvis og når man ikke har tillid til sælgeren og vil vide, hvorvidt han faktiskt har den beskrevede genstand hos sig, beder man at han tilføjer en foto, hvor han har uret og et stykke papir hvor han har skrevet et eller andet, han er blivet bedt om (eller dagens avis).
Jo - og så kan også alle andre potentielle købere se billedet og byde med lidt lettere hjerter.
Cheers - John
Svar
Hej

Men det kan jo være et problem hvis man ikke har uret, som jeg ikke tror at den pågældende sælger påstår at han har. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)