Batteri til Breitling Emergency
#1
Er der andre end Hvelplund der kan kalre dette? Hvad er prisen (ca.).

Peter
#2
Prøv urmager Halse i Horsens, de er også autoriserede til Breitling Emergency.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
#3
Hej Peter,

alle Breitling forhandlere (inkl. undertegnede) kan klare batteriskiftet, da uret SKAL sendes på fabrikken......

Batteriskiftet koster 3.220,- inkl. forsendelse til/fra Schweiz. Udover batterskiftet, så bliver ur og nødsender tjekket + afprøvet og kasse/lænke poleres.

Send en PB, hvis jeg kan hjælpe dig.

Tik-TAk
<!-- e --><a href="mailto:martin@ostergaardureguld.dk">martin@ostergaardureguld.dk</a><!-- e -->
#4
Jeg har jo ikke rigtigt mandat for at grine af Breitling Emergency - jeg elsker og samler jo også nostalgivækkende gammel teknik; fra Rolex til analog Leica og meget mere...
Men - når man nu har en GPS sporing (som kan stuves i et ur, ligesom japsere har gjort), forstår jeg ikke den her radiosender-baseret museumsgenstand med teleskopantenne - og, jeg siger "museumsgenstand" med en bestemt respekt fordi 20 - 30 år siden var Breitling M. noget helt specielt og meget funktionelt.
Det er den ikke idag; radius af 160 km er i dagens målstok ufatteligt lidt, og som Jesper Watchfreak skrev er nødfrekvensen også nedlagt...
Så kommer det relevante spørgsmål: Hvorfor tilbydes der stadigvæg batteriskifte og funktionstest fra fabrikken af ??? Er det en funktion for hardcore samlere / nostalgikere ?
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
#5
Det giver jo ingen mening hvis de virkelig ikke bruger den frekvensen mere Icon_smil
Mvh. Micki - DREAMWATCH
#6
Det er ikke helt korrekt. Se Breitlings "important information"
[url]"http://www.breitling.com/modeles/pdf/BR9934-InfoEmergency_210x148_en.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.breitling.com/modeles/pdf/BR ... 148_en.pdf[/url]
#7
Frekvensen er ikke den officielle mere og bruges derfor ikke fremover, men der lyttes stadig på den gamle, så det er ikke helt spildt.
İmage
#8
Skidt være, hvis der sidder en og lytter den gamle nødfrekvens eller ej.
Er her en kloge én, som kan fortælle mig pointet, hvorfor Breitling laver batteriskifte og eftersyn (hvis det ikke er kun for samlersynspunkt) når f. eks. GPS teknologien er for længst overhalet radiosendere med mikroskopisk radius... ???
JOhn
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
#9
Problemet ifht. GPS må være strømforbruget....

Det er lidt svært at lave en elegant strømforsyningsløsning til et ur med GPS..... Det har CASIO i hvert fald bevist tidligere....
<!-- e --><a href="mailto:martin@ostergaardureguld.dk">martin@ostergaardureguld.dk</a><!-- e -->
#10
Tio Malo Skrev:Skidt være, hvis der sidder en og lytter den gamle nødfrekvens eller ej.
Er her en kloge én, som kan fortælle mig pointet, hvorfor Breitling laver batteriskifte og eftersyn (hvis det ikke er kun for samlersynspunkt) når f. eks. GPS teknologien er for længst overhalet radiosendere med mikroskopisk radius... ???
JOhn
Næh - men samlersynspunkt kan jeg da til en vis grad forstå. Jeg har ure med mærkelige funktioner - gamle - som jeg bliver ked af at have hvis ikke de virker (kunne være simpel månefast eller gammel gros-datum) og som jeg levede super med uret uden, men NIX - samlerværde kræver at staset virker Icon_e_smile - uanset nytteværdien Icon_redface
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)