Små japanske "aha´er" !
Hej Joepete

Når jeg ser dine altid flotte billeder, kommer jeg til at savne min sorte tundåse. Icon_e_wink

MVH Peter
İmage
Svar
Tak, Peter. Det er også et super lækkert ur. Den keramiske shroud gør, at uret altid er sådan lidt "varmt" at røre ved ... Icon_redface
De venligste hilsner, John
Svar
Seikos SBDX001 har en meget berømt forfader: 6159-7000. Forfaderen var Seikos første diver med monocoque urkasse. Uret blev første gang produceret i 1968. Begge modeller deler/delte automatic værk med en Grand Seiko.

Tak til PeteW for billedet Icon_e_wink
İmage
Svar
Den 6159 er bare superfed, lidt sjovt at den er med countdown lynette, ved du noget om hvorfor den er det?

Thomas
Svar
De første modeller blev produceret med countdown lynette. Blot to år efter, blev de afløst af modeller med "almindelig" lynette. Seiko tilbød dengang, at ejere af modellen med countdown lynette kunne få udskiftet denne med en "almindelig" lynette. Mit gæt på, hvorfor Seiko har anvendt countdown bezel er, at det har været den mest praktiske og enkle løsning ved brug af lynetten: Hvis du skal dykke i 20 minutter, så stilles "20" bezel-tallet ud for minutviseren, og når minutviseren så rammer bezelens trekant, så skal du op af baljen Icon_e_wink
Svar
Joepete Skrev:Seikos SBDX001 har en meget berømt forfader: 6159-7000. Forfaderen var Seikos første diver med monocoque urkasse. Uret blev første gang produceret i 1968. Begge modeller deler/delte automatic værk med en Grand Seiko.

Tak til PeteW for billedet Icon_e_wink
İmage

Jepper super fed Seiko Igen Igen. Og mangler den ny adresse er jeg klar. Icon_e_biggrin

Claus
Svar
Hej Joepete

Det ur vil jeg også meget gerne eje, men har du en ide omkring hvad et sådan ur koster hvis man overhovedet kan finde et, hvilket jeg vil gætte på er næsten umuligt. Icon_e_sad

MVH Peter
İmage
Svar
Uret blev kun produceret i en ganske kort periode på omkring 3 år, mener jeg. De eksemplarer, som jeg har set på ebay, er gået for ca. 2500$ ...
Svar
Seikos Red Monster er lavet i 1313 eksemplarer. Det indeholder et 7S36 værk, og er Seikos eneste rødskivede diver Icon_e_smile

İmage
Svar
Super 'nice' Icon_mrgreen Tillykke John. Skal du så stadig have fat i (endnu) et Orange Monster, eller har du 'nok' i et Monster?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)