kopi ure
#1
en af mine bekendte har en stribe ure af de helt dyre (IWC, JLC Rolex og et til...) det vil sige, de ligner dyre ure... i virkeligheden er der tale om kopi ure fra noget der hedder perfekt clones, jeg er ingen kender af ure, men jeg kunne ikke se at der ikke var tale om original ure!

hvad skal jeg evt se efter???

mikkel (omega seamaster deville og arvtager til et JLC memovox fra starten af 50'erne)
Svar
#2
Mange kopi-ure er meget nemme at afsløre ved at sammenligne med billeder af den ægte vare.
Desværre er nogle kopier ganske naturtro og svære at afsløre. Her findes næppe generelle regler eller kendetegn.
Hvis du er i tvivl, bør du altid kontakte en fagmand.

Held og lykke med dine to fine ure Icon_smil
Jens-Kristian
Svar
#3
er det noget man ofte oplever, altså at blive tilbudt et kopi ur?

mik
Svar
#4
Jeg vil ikke sige at jeg har oplevet det ofte,dem jeg kender med kopi ure har dem ikke for at sælge dem videre,og vil man finde dem på nettet skal man jo søge efter dem.

Det kunne jeg aldrig drømme om at spilde min tid med,det siger mere om dem der gå med uret end selv uret.

Generalt er kopierne snyderne blevet bedre til at lave deres kopier,men få man tilbudt et af de populærer kopi mærker (rolex,breitling) til et god pris skal man jo nok lige tænke sig om inden man slår til,og så altid få en fagmand til at sige god for uret de kan vel stadigvæk godt spotte det meste hong kong hundelort skulle jeg mene Icon_cool

2 flotte ure du har udsigt til især den dejlige memovox varmer mit JLC hjerte Icon_e_biggrin
Svar
#5
Hvis man leder på internettet ja, så er der masser af muligheder. De fleste store sites som sælger "replica" vil dog oftest skrive det - men naturligvis kan man på auktioner osv få kopi ure. Brug de store mere kendte steder fra Europa for at undgå tummel med moms og told, spørg herind under good guys bad guys forumet, så kan du få at vide om det er ok, og så er problemet ikke stort
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#6
jeg har ingen planer om at købe et kopi ur! men jeg håber at kunne handle mig til noget lækkert med tiden Icon_smil et breitling navitimer feks:-) (der er nogle stykker fra 1960'erne til salg, som er til at komme i nærheden af) kunne være temmeligt skønt eller et IWC costau divers (tror jeg det hedder) men det ved jeg ikke hvad koster)

jeg havde lige fat i det JLC i dag det hedder memovox speed beat og har en mørkegrå skive (jeg poster et billede ved lejl.) det har så vidt vides stammer det fra først i 50'erne. min far arvede det fra sin svigerfar (min bedstefar) ved samme lijlighed hvor jeg arvede et omega seamaster deville (jeg ville godt ha' byttet Icon_e_wink men jeg var ikke andet end en knægt, så jeg blev ikke spurgt)

er der mon nogen der kan/vil gi' et bud på om det er et specielt ur eller om det er "stangvare" jeg har ikke kunnet finde noget der ligner...

mik
Svar
#7
mikkell Skrev:jeg havde lige fat i det JLC i dag det hedder memovox speed beat og har en mørkegrå skive (jeg poster et billede ved lejl.) det har så vidt vides stammer det fra først i 50'erne. min far arvede det fra sin svigerfar (min bedstefar)

er der mon nogen der kan/vil gi' et bud på om det er et specielt ur eller om det er "stangvare" jeg har ikke kunnet finde noget der ligner...

mik
Jeg vil mene det er specielt, men også meget nyere end 50'erne. Så vidt jeg ved, så er Momovox med speed beat maskiner med deres automat kaliber 916 som er en automat kaliber med 28.800 svingninger som giver navnet speed beat i forhold til de tidligere memovox mekaniske optræks kalibre med 18.000 svingninger

Mine oplysninger, fra da jeg selv søgte lidt efter memovox siger at betegnelsen speed beat kom omkring eller i 1970 og udgik igen i ca 1981

Jeg har også i notat er der blev lavet ialt 7731 stk ialt, så det er jo ikke så voldsomt mange - over 10 år
En god del af dem eksisterer sikkert stadigt.

Nu er der jo folk herinde som ved meget mere om JLC end jeg gør, men jeg havde altså de nolter fra nettet om netop speed beat memovox

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#8
se se... der kan man bare se Icon_smil

der går forhåbentlig mange år før jeg skal bære det til dagligt (jeg har prøvet at lokke det fra ham Icon_smil)

kan du gi' et bud på hvad sådan et ur handles for? det har org lænke og er for nyeligt blevet renoveret (så vidt jeg ved hos jlc)

der findes ingen papirer eller box

mik
Svar
#9
Hej Mikkel,

Her er et eksempel på et JLC Speed Beat, der er til salg hos en tysk forhandler.

http://www.juwelier-wilfart.de/web/en/uh...ORTORDER=5

Der kan du se pris, årgang mv.

Jeg har et gammelt Speed Beat i guld...det er ikke kønt, men flot fordi det er helt specielt i designet.

Mange hilsener,

Claus

Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)