jjs knives
Jacob K Skrev:Hej Hannover

Super lækre knive du har fået der, men håndtaget er IKKE lavet af carbon.
Jeg kan ikke huske hvad Jens kalder materialet, men det er ikke carbon, men et eller andet kunstof materiale.
Vi må lige have Jens med her !!!

Jacob
Jeg skriver heller ikke bare carbon men carbon fiber - men det kan da også være forkert. Carbonfiber - ligesom de vævede ur-dials du måske kender - jeg forestiller mig lidt som glasfiber, bare carbonfiber - vævet som lægges sammen med en eller anden hæfter, ligesom glasfiber, men langt flottere grundet den vævede effekt?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jacob K Skrev:Hej Hannover

Super lækre knive du har fået der, men håndtaget er IKKE lavet af carbon.
Jeg kan ikke huske hvad Jens kalder materialet, men det er ikke carbon, men et eller andet kunstof materiale.
Vi må lige have Jens med her !!!

Jacob

Er det canvas micarta i snakker om?

Det er, som jeg har forstået det, noget vævet stof som er lagt sammen med noget bindemiddel af en art... Altså derfor kunne det vel sagtens være carbonfibre og bindemiddel?
Svar
..
Svar
jjs Skrev:Skal lige prøve at tage et sammenlignings billede af canvas micarta og kulfiber så man kan se forskellen.
ja tak - og måske lige fortælle, om det er stof som sættes sammen med et eller andet (ex Epoxi) LIDT i samme stil som glasfiber (kulfibervæv) - eller om det opvarmes og "smeltes" sammen?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
de "gamle" Micarta'er -papir & Canvas/lærred havde fenolplast som binder - men G10 som pt. er "in" er en glasfiber/epoxy ting -
simpelthen go'e gamle EP11 printplade på stereoider !
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)