Er det en 6205?
#11
Det er et relativt kendt ur. Det har været til salg i snart et år, og jeg har vist efterhånden set det annonceret fire eller fem steder.

Både kasse, bagkasse og værk er umiddelbart korrekte.

Grunden til at jeg spurgte Mads var blot at jeg fiskede efter om han havde bemærket noget andre ikke havde. Man der står altså 6205 mellem hornene på den, og også i bagkassen.

Mvh Henrik
Svar
#12
Citat:Det har været til salg i snart et år, og jeg har vist efterhånden set det annonceret fire eller fem steder.
Hi Henrik - hvorfor bliver det ved at cirkulere i auktioner / salgssider ? Hvis priserne tidligere har været på nogenlunda samme niveau som Lauritz´ vurdering / mindste pris, burde den være OK.
Alligevel ikke ? Hvorfor ?
Jeg formoder at du har haft uret i hånden ?
Jeg prøver at fiske noget konkret fremme, kunne være interesseret for at købe klokken.
På trods af at jeg har en åben hotline til Lauritz´ afdelingens ejer, kan jeg ikke rigtigt få nogle oplysninger ud af ham... ikke fordi han ikke vil, kun fordi han ved nada om ure af denne slags Icon_e_wink
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#13
John,

Tror egentlig at årsagen til at uret bliver ved med cirkulere er, at manden der har det har brændt fingrene og gerne vil have sine penge igen. Da det var til salg på VRF, hvor eksperterne også meget hurtigt pegede fingre af viserne, skulle han have 14K euro for den. Men hvem ved, det kan jo være at han efterhånden er kommet til fornuft.

Har aldrig haft uret i hænderne, men uret blev på et tidspunkt diskuteret på et af de store fora. Hér var også billeder af både værk, bagkasse, serienummer, og ref. nr. En af de store drenge påpegede da, at uret bortset fra skive og visere så ok ud.

Men husk, hvis projektet er at du vil finde skive og visere til sådan en fætter, kan det mange gange bedre betale sig at købe ”den komplette pakke” frem for et samlesæt.

I øvrigt kan både 6204 og 6205 have ”lollipop” sekundviseren. Eneste synlige forskel er, mig bekendt, skiverne, og at 6204 har en 5,3 mm krone imens 6205 har en 6,0 mm krone. Kunne være interessant hvis andre kendte flere forskelle. Icon_idea

Vh Henrik
Svar
#14
Tak alle sammen for de interessante indlæg. Det var lige det, jeg håbede på, så jeg kan lære noget mere om Rolex.

Jeg er nu lidt stolt over, at jeg skød rigtigt på ref. 6205 med min Rolex begynder viden Icon_smil

Jens-Kristian
Svar
#15
Lauritz.com Hamborg har - efter at ha´ været bombarderet med mails fra urnørdter - nødt til at tilføje nye fotos i varebeskrivelsen. Nu kan man se både ref. nr. (6205) og hele serienummeret Icon_e_biggrin - så vidt jeg kan se er der også mere fotos om lænken / låsen.
Det ser ud som om endestykker i lænken er i hvert fald ikke-Rolex...
Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#16
Hej

Mit gæt på 6205 kom fra bogen Vintage Rolex sports models, og der lignede uret fra Lauritz mest 6205. Icon_e_confused

MVH Peter
İmage
Svar
#17
Kun et bud på 5000€. Der var uden tvivl alt for stor usikkerhed om originaliteten.
http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?La...5EndTagRU#

Jens-Kristian
Svar
#18
Det er jo fint at det blev solgt... Jeg er nu bare ikke sikkert på at det har været en super handel for køberen.
Jeg var selv yderst interesseret om at købe klokken men efter at havde rådgivet med et - par af de famøse velinformerede kilder, ville jeg slet ikke gå med på den der startbud / minimumspris.
Men - er man nu seriøs samler og mangler modellen, kan det sagtens være fino-fino (fordi - jeg ved at pris / prisvurdering af denne slags klokker er lidt mere relativt størrelse end et salg af en G/S Sub fra 2001 Icon_e_biggrin )
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)