09-05-2009, 11:10 PM
Kære Urtosser.
Jeg har langt om længe tilføjet den spændende og krævende dimension "ur-fotografering" til min elskede hobby:

Jeg tilføjede tidl. idag dette hofteskud til tråden " Foto debutant" (og nærmere beskrivelse),- men mens jeg skrev på
en responce til Hannover, drev mine tanker tilbage til begyndelsen på mit tossede og dejlige ursamlerliv, og til en
nysgerrighed m.h.t. hvorledes I andre blev "hooked".
(underligt som fotografier får nye tanker frem).
Min historie starter for 7 år siden, da jeg ganske tilfældigt
erhverver mig en billig Omega Constallation på Lauritz.
Under den spæde net-research af Connie, toner der pludseligt et IWC mark 11 frem på 14" skærmen,- og jeg er solgt til stanglakrids. Jeg drømte om dette ur i månedsvis !
Det tog lang tid at erkende min afhængighed, og de første
abstinenser blev dulmet med en billig "Datejust". I bakspejlet
kan jeg nu se, at "billig" var på en gevaldig glidetur
Senere fyldte en Speedmaster mig med lykkerus, men tomrummet bestod iøvrigt, og de natlige drømme forsatte.
I en eksistensiel erkendelse af de helt store, vidste jeg efterhånden, at der ingen vej var uden om mark 11, og
så typisk for afhængige, gik mine tanker nu i svigefuldt husmands-mode,- en JLC mark 11. Den hele lykke til 1/3 (ha)!
Under tænders gnidslen fik jeg min JLC mark 11,- oh salig lykke.
Skøn var nu søvnen,- i 3 uger !
Min smarte plan var slået gevaldigt fejl,- stadigt var IWC' mark 11 i mine tanker ".. thi min forhåbning efterlod jeg, samt min ro hos dig...". Og nej,- at sælge/bytte nænner jeg ej.
Jeg MÅTTE eje en IWC, mark 11 og har da nu også,- 7 år efter
endeligt fået én. Uroen i kroppen forsætter
Håber ikke I har været igennem tilsvarende sjælekvaler, men
høre meget gerne om Jeres indoktrinering og evt. kvide.
V.h.
Jacob
Jeg har langt om længe tilføjet den spændende og krævende dimension "ur-fotografering" til min elskede hobby:

Jeg tilføjede tidl. idag dette hofteskud til tråden " Foto debutant" (og nærmere beskrivelse),- men mens jeg skrev på
en responce til Hannover, drev mine tanker tilbage til begyndelsen på mit tossede og dejlige ursamlerliv, og til en
nysgerrighed m.h.t. hvorledes I andre blev "hooked".
(underligt som fotografier får nye tanker frem).
Min historie starter for 7 år siden, da jeg ganske tilfældigt
erhverver mig en billig Omega Constallation på Lauritz.
Under den spæde net-research af Connie, toner der pludseligt et IWC mark 11 frem på 14" skærmen,- og jeg er solgt til stanglakrids. Jeg drømte om dette ur i månedsvis !
Det tog lang tid at erkende min afhængighed, og de første
abstinenser blev dulmet med en billig "Datejust". I bakspejlet
kan jeg nu se, at "billig" var på en gevaldig glidetur
Senere fyldte en Speedmaster mig med lykkerus, men tomrummet bestod iøvrigt, og de natlige drømme forsatte.
I en eksistensiel erkendelse af de helt store, vidste jeg efterhånden, at der ingen vej var uden om mark 11, og
så typisk for afhængige, gik mine tanker nu i svigefuldt husmands-mode,- en JLC mark 11. Den hele lykke til 1/3 (ha)!
Under tænders gnidslen fik jeg min JLC mark 11,- oh salig lykke.
Skøn var nu søvnen,- i 3 uger !
Min smarte plan var slået gevaldigt fejl,- stadigt var IWC' mark 11 i mine tanker ".. thi min forhåbning efterlod jeg, samt min ro hos dig...". Og nej,- at sælge/bytte nænner jeg ej.
Jeg MÅTTE eje en IWC, mark 11 og har da nu også,- 7 år efter
endeligt fået én. Uroen i kroppen forsætter
Håber ikke I har været igennem tilsvarende sjælekvaler, men
høre meget gerne om Jeres indoktrinering og evt. kvide.
V.h.
Jacob
" I like to watch "

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)