Svar: 225
Tråde: 8
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg er den heldige vinder af et valgfrit Jaguar ur til max 4000 kroner, men kender absolut intet til mærket. Nogen der kan fortælle lidt om dem?
Fik at vide at der kun er quarz-ure at vælge imellem, men i forbindelse med konkurrencen fik jeg indtrykket af, at de også laver nogle lidt dyrere automatic-ure.
Just because you're paranoid
Don’t mean they're not after you
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Festina group hører de til og tager good-will fra bilmærkets navn - en del af urene synes jeg er noget kopierede - men at vinde et ur til 4000 kr er da under alle omstændigheder herligt
http://www.jaguarwatches.ch/
vh
•
hannover_dk Skrev:Festina group hører de til og tager good-will fra bilmærkets navn - en del af urene synes jeg er noget kopierede - men at vinde et ur til 4000 kr er da under alle omstændigheder herligt
vh
Jeg synes også at logo/navn minder rimelig meget om en kendt bilproducent.
Umiddelbart tror jeg, at jeg ender med at vælge dette ur:

Men rent urteknisk er der selvfølgelig nok ikke meget at komme efter. Er dog super glad for at have vundet alligevel
•
Fabritius Skrev:hannover_dk Skrev:Festina group hører de til og tager good-will fra bilmærkets navn - en del af urene synes jeg er noget kopierede - men at vinde et ur til 4000 kr er da under alle omstændigheder herligt
vh

Men rent urteknisk er der selvfølgelig nok ikke meget at komme efter. Er dog super glad for at have vundet alligevel 
Ikke alene minder det om en bil producent, jeg tror absolut det er med Jaguars tilladelse. Der laves også tøj - sågar jakkesæt og sko som bruger Jaguar logo helt legalt.
Det med at efterligne lidt var bezel ala Royal Oak på visse af urene (bezel i anden farve med skruer fra forside (dog ikke kantede) - men fred med det, jeg tror brugen af Jaguar er en aftale
vh
•
hannover_dk Skrev:Fabritius Skrev:hannover_dk Skrev:Festina group hører de til og tager good-will fra bilmærkets navn - en del af urene synes jeg er noget kopierede - men at vinde et ur til 4000 kr er da under alle omstændigheder herligt
vh

Ikke alene minder det om en bil producent, jeg tror absolut det er med Jaguars tilladelse. Der laves også tøj - sågar jakkesæt og sko som bruger Jaguar logo helt legalt.
Det med at efterligne lidt var bezel ala Royal Oak på visse af urene (bezel i anden farve med skruer fra forside (dog ikke kantede) - men fred med det, jeg tror brugen af Jaguar er en aftale
vh
Det var også Royal Oak jeg havde bemærket ligheden med. Opdagede dog også, at de små skruer i bezelen ikke nødvendigvis vender den rigtige vej, selvom de altid gør det i RO
Men godt at høre, at de har en aftale med Jaguar om at bruge navn og logo.
•
Svar: 1,193
Tråde: 48
Lighed med AP RO... I må have drukket af natpotten
Iøvrigt er det ikke skruer, der er på forsiden af RO. Det er bolte. Man kan ikke skrue en sekskantet skrue i et sekskantet hul uden at rundbarbere alle kanter og hjørner. Derimod sætter man bolten i og skruer fra bagsiden - hvor de er runde
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
GTwatch Skrev:Lighed med AP RO... I må have drukket af natpotten
Iøvrigt er det ikke skruer, der er på forsiden af RO. Det er bolte. Man kan ikke skrue en sekskantet skrue i et sekskantet hul uden at rundbarbere alle kanter og hjørner. Derimod sætter man bolten i og skruer fra bagsiden - hvor de er runde 
Jo jo - den var nok lidt tynd - men du kan nok med lidt god vilje se at det bezel med anden farve og skruer til fastgørelse skaber en vis lighed som jeg ikke helt tror er utiltænkt i den slags billig mærker som Festina der ofte napper en del design elementer fra de store, uden at komme så tæt at det på nogen måde er fake eller "homage"
vh
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej Fabritius
Tillykke med gevinsten, Jaguar ure er lavet i Schweiz, på Candino fabrikken, som Festina også ejer, men hvordan har du båret dig ad med at vinde den konkurrence, måske at du er fodboldtilhænger, da jeg ved at der uddelt konkurrenceformularer ved en fodboldkamp.
MVH Peter
•
peter Skrev:Hej Fabritius
Tillykke med gevinsten, Jaguar ure er lavet i Schweiz, på Candino fabrikken, som Festina også ejer, men hvordan har du båret dig ad med at vinde den konkurrence, måske at du er fodboldtilhænger, da jeg ved at der uddelt konkurrenceformularer ved en fodboldkamp.
MVH Peter
Jeg er på et bilforum hvor der var nogen der postede et link til en spørgeundersøgelse omkring jaguarure og urindkøb generelt. Jeg har ikke været til fodboldkamp andet end 1 gang siden jeg selv spillede som dreng
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej Fabritius
Det jeg skrev med fodboldkampen var bare fordi, at jeg ved at de uddelte konkurrencefoldere til en SAS liga kamp, og til dato har jeg endnu ikke set en fodboldkamp live, og jeg vidste ikke at de også havde sendt det til diverse foraer.
MVH Peter
•