Små japanske "aha´er" !
Du kan genkende Prospex urene på sekundviserens tip:

İmage

Sekundviserens tip-udformning har rødder helt tilbage til Seikos første egentlige diver, 62MAS.

Seikos Automatic MarineMaster (SBDX001) har samme sekundviser tip som Prospex diverne. Resten af MarineMaster urene deler ikke Prospex seriens sekundviser tip, men har i stedet hver deres helt egen designede sekundviser tip.
De venligste hilsner, John
Svar
Med 12mm i "tykkelsen", så er Sawtooth - trods sine 48mm i bredden - min "tyndeste" diver Icon_e_smile

İmage
Svar
Mit mest fotograferede ur er Orange Monster

İmage
Svar
Hvorfor er en Tuna Can så svær at fange på billeder ?

Det skyldes det kraftig "domed" glas på uret. Glassets mål, på en 7C46-7011 (300m quartz scuba pro) som min, er i øvrigt 32,5mm i bredden og 26mm i højden. Tak til Jim fra SCWF for info Icon_e_wink

İmage
Svar
Joepete Skrev:Hvorfor er en Tuna Can så svær at fange på billeder ?

Jep, de er ikke nemme at "fange" med linsen. Mit Kamera Ixus 50, kan slet ikke "close up" øv øv Icon_e_sad . Men her er et par billeder alligevel. Det ser ud som om dit 300m tuna har buet glas hele vejen. Mit 1000m er helt plan. Måske der er forskellige typer glas for 300m og 1000m? .

İmage

İmage

Mvh Clubman
Svar
Husk nu at tænke på mig, Clubman, når du skal af med din Darth Tuna ... Den er SÅ fed Icon_cool

På din Darth Tuna sidder et (forholdsvist) fladt safirglas. Det måler 33,5mm i bredden og 10mm i højden. Igen, tak til Jim fra SCWF for info Icon_e_wink
Svar
Ok, så der er forskellige glas på dem! . Jeg syntes nok, jeg kunne se en forskel fra dine billeder til mit ur.

Jeg syntes også mit har coating, (blåligt), på glasset. Kan det passe? .

Mvh Clubman

Ps. Du er ikke glemt "Joepete" Icon_e_wink . Pt. har jeg dog endnu ikke et SSBS018, som ville være det eneste, der i mine øjne,(pga. min samling), kan erstatte det.
Svar
Dit safirglas har sandsynligvis AR coating, deraf det "blålige" skær Icon_e_wink

Golden Tuna er jo for fed - den kan jeg godt forstå du vil have i folden Icon_cool
Svar
Ja, som I andre har sagt her inde før ”hold op, hvor er der bare meget god viden her inde” Icon_e_wink .

Tak for de hurtige og kompetente svar Icon_cool .

Mvh Clubman
Svar
Joepete Skrev:Seikos meget udbredte 7S26 værk blev første gang introduceret i 1996 - bl.a i en SKX007 diver

Har netop købt en 'beater' med dette værk. Som du ved kan man ikke trække uret op manuelt - og jeg er en smule skuffet over urets gangreserve.

Jeg bruger uret et par timer på hverdage og så i weekenden. Oplevelsen er at uret lidt for ofte er gået i stå efter en nat i skuffen.

Har du:

1) En idé om hvad producenten oplyser gangreserven til?
2) Gode råd til effektiv måde at trække uret op - og maksimere gangreserve? (måske det er tid til at købe en winder!)

Mvh. John - nu med to automatikure Icon_e_smile

İmageİmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)