Vedr. speedmaster
Hej alle.

jeg ejer et almindeligt speedmaster, dog i LE med guld-dyret øverst og med rød omegaskrift (kan ikke huske nummeret)

jeg har før haft et problem med uret, som lige pludselig begyndte at gå for hurtigt og så for langsomt - skiftevis. Det blev fikset, og har indtil nu virket fortrinligt. Uret nu igen begyndt at gå for hurtigt, rigtig meget endda, ca. +10 minutter på en time. Jeg har ærlig talt ikke lyst til at sende det til urmageren igen, da det tager 2-3-4 uger. Har i en løsning?

Mvh

Frederik
Svar
Jeg har svært ved at se andre løsninger end en urmager. +-10 min / time er ikke en justering, der må være noget mere galt.
Icon_+1
Svar
Loncar Skrev:Jeg har svært ved at se andre løsninger end en urmager. +-10 min / time er ikke en justering, der må være noget mere galt.
Enig - til urmageren. Det behøver ikke være noget slemt, en lille dråbe olie som lægger sig ned i balancens leje f.eks, og den skøjter der ud af som beskrevet, men der er jo mange muligheder

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Okay, så må jeg hellere gøre det. Sidste gang det blev ordnet hos en urmager var det, så vidt jeg forstod, også en justering, og så virkede det ellers.
Svar
Hej

Du kommer ikke udenom en urmager, som Hannover skriver, er det på grund af en lille smule olie i balancen.

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)