Hjælp til en nybegynder
#11
Hannover,

Citat:her i en lidt speciel version med afskårne tal markeringer ved sub-dials, men givet OK af selveste Chuck Maddox i sin tid

jeg kan ikke styre min nysgerrighed:
Hvordan kunne Chuck afgøre at den var ok? Knirim er mig bekendt de-facto experten på dette felt.

Anyway - interessant eksemple, det "6" tal ligner ikke noget jeg har set før. Må man spørge hvilket nato nummer du har på bagsiden og hvilke løbe/model nummer. Det er vel ikke en "sternzeit"?

jeg ville umiddelbart bedømme at der var tale om en (Sinn) re-dial pga. patineringen/cut-off, men det er jo netop det smukke ved vintage military - man bliver aldrig expert, blot forvirret på et højere niveau.

/longbear
Svar
#12
Tak for alle de gode svar - jeg er klogere nu - men også mere forvirret.. Nu er det vist ikke et Fortis, jeg skal have..

Hvor kan jeg lede efter porsche uret? altså online butikker i EU? Jeg er ikke kender nok til at købe det privat..

Hilsen Lasse
Svar
#13
longbear Skrev:Hannover,

Citat:her i en lidt speciel version med afskårne tal markeringer ved sub-dials, men givet OK af selveste Chuck Maddox i sin tid

jeg kan ikke styre min nysgerrighed:
Hvordan kunne Chuck afgøre at den var ok? Knirim er mig bekendt de-facto experten på dette felt.

Anyway - interessant eksemple, det "6" tal ligner ikke noget jeg har set før. Må man spørge hvilket nato nummer du har på bagsiden og hvilke løbe/model nummer. Det er vel ikke en "sternzeit"?

jeg ville umiddelbart bedømme at der var tale om en (Sinn) re-dial pga. patineringen/cut-off, men det er jo netop det smukke ved vintage military - man bliver aldrig expert, blot forvirret på et højere niveau.

/longbear
Jeg har lige nu uret i box på hotellet til rally09 Icon_e_biggrin
Ud fra Heuer logoet. De senere Sinn redials er med større Heuer Logo. Dertil er uret som normalt, med numre mellem begge horn, og som lidt anderledes, på bagsiden - 2 ordinans numre - det ene - øverste - overstreget, og det andet, normalt nedenunder. De kunne også se ordinans nummerserierne passede med det øverste overstregede en del før det andet tisdsmæssigt - hvilket sammen med logoet overbeviste dem.
Jeg troede som du, en senere Sinn, men det afviste de. Jeg tror Chuck M, som havde en stor side om Bund - også spurgte sig rundt, måske var den Knirim, jeg husker det ikke, det er en del år siden faktisk

Ja mulighederne her er mange - og jeg er heller ikke religiøs i troen og kan overbevises om andet, men jeg undersøgte det hos de eksperter jeg kunne. Ikke fordi det har den store betydning, men jeg vil bare gerne vide Icon_e_biggrin

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#14
LasseD Skrev:Hvor kan jeg lede efter porsche uret? altså online butikker i EU? Jeg er ikke kender nok til at købe det privat

Hej Lasse

Hverken den sorte "PVD" eller den almindelige grå hænger på træerne nu om dage, så der er ikke andet at gøre end at holde øje med div internet dealers og sales corners. Det tog mig godt ½ år at finde den helt rigtige, så man skal væbne sig med lidt tålmodighed, hvilket er en del af charmen ved vintage generelt. Der smuttede faktisk en sort "quasi-issued" US Air Force model på ebay her den anden dag med buy-it-now på AU$2700, så der er rift om dem. Men nu kan jeg se andetsteds at du er faldet for noget mere nymodens, hvilket gør det lidt lettere.

Hannover Skrev:Ja mulighederne her er mange - og jeg er heller ikke religiøs i troen og kan overbevises om andet, men jeg undersøgte det hos de eksperter jeg kunne. Ikke fordi det har den store betydning, men jeg vil bare gerne vide

næ det har ikke den store betydning med mindre den på et eller andet tidspunkt skal sælges, så vil spørgsmålet om skiven dukke op igen. Kassen er der sjældent være tvivl om, mig bekendt er der praktisk taget INGEN civile Heuer 1550 SG, men en "strikeout" kasse er selvfølgelig en added bonus. Du kan altid kontakte folkene på mwrforum.net hvis du vide mere.

/longbear
Svar
#15
longbear Skrev:
LasseD Skrev:Hvor kan jeg lede efter porsche uret? altså online butikker i EU? Jeg er ikke kender nok til at købe det privat

Hej Lasse

Hverken den sorte "PVD" eller den almindelige grå hænger på træerne nu om dage, så der er ikke andet at gøre end at holde øje med div internet dealers og sales corners. Det tog mig godt ½ år at finde den helt rigtige, så man skal væbne sig med lidt tålmodighed, hvilket er en del af charmen ved vintage generelt. Der smuttede faktisk en sort "quasi-issued" US Air Force model på ebay her den anden dag med buy-it-now på AU$2700, så der er rift om dem. Men nu kan jeg se andetsteds at du er faldet for noget mere nymodens, hvilket gør det lidt lettere.


/longbear

Hej longbear,
Njaa.. Jeg vil nu se om jeg kan finde begge Icon_smil Og det er lidt svært at være tålmodig, men du har jo ret.. Tak for svar.

Hilsen Lasse
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)