I har helt ret... dette handler om religion og subjektive holdninger.
Jeg kommer fra en familie, hvor faderen altid har kørt BMW, så lidt indoktrineret er man vel.
Bortset fra det, har jeg et ganske autistisk forhold til biler... hvor BMW altid har været mig nærmest.
Det oplagte valg ville være at købe en BMW igen.
Problemer - jeg ved godt hvilken "type" det er der har rippet min bil 3 gange indenfor 6 måneder - denne type kører typisk 3 og 5 serie med tonede ruder, m pakker, store fælge og diverse ornamenter hængende fra bakspejlet. (dvs. samme bil som mig, bortset fra ornamentet)... dette gør at det er svært for mig at retfærdiggøre en bil med m-pakke og store fælge i en af disse serier.
Jeg vil jo helst have BMW, så lad os lige tage dem slavisk
1 serie - en super sjov bil at køre, men den er desværre for lille.
3 serie - kunne godt gå, men nu har jeg de sidste 30 000 km været vant til BMWs konfortsæder (fås kun i X, 5,6 &7) - har i ikke prøvet, så gør det!
5 serie - er ikke vild med den uden m-pakke
7 serie - stor flyder, ikke så dyr i drift som man regner med. Der er også noget mafiafeeling som tiltaler... ;)
X1 - nope
X3 - gamle for grim, den nye er super pæn, men jeg nægter qva afksrivning at købe en bil der er er mindre end 2 år gammel.
X5 - fed, men kører ikke så langt på literen.
X6 - fed, men er den stor nok?
6 GC - in a perfect world i would buy it in a heartbeat... men har ikke været på markedet længe nok... og lets face it, om 2 år har jeg en Panamera
7 serien ligger derfor ret godt i svinget i min verden.
Har kigget mod cls - den er flot, den er billig, den kører langt på literen - den er dog ustyrligt kedelig at køre sammenlignet med en 5-serie med m-undervogn (lavede sammenligningen for 1,5 år siden)
Den ligger dog også godt i svinget.
Kigger også lidt på A5 sportsback
kigger også A6... men den vil stadig bare ligge i BMWs slipstrøm, den er pæn, men ikke the real deal.
Ingen skal dog være i tvivl om at hvis tyveri ikke var et issue, købte jeg en magen til den jeg har nu.
Det er uden tvivl den bedste bil jeg har haft/har kørt - og jeg har uden at prale kørt mange sjove biler.
All in all er det den bedste bil i verden - det er ikke for sjov skyld at 5-serien er blevet kåret som den bedste bil i verden i mange år og alle andre bilmærker benchmarker efter den.
så hvor står jeg nu...