Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Givet Likes: 0
Hej
Hvis jeg havde vist at det gik sådan havde jeg absolut ikke investeret de penge i Sydbankaktier, da jeg meget hellere ville bruge pengene på ure.
MVH Peter
•
Svar: 1,069
Tråde: 116
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Tempsto Skrev:DonWerner Skrev:Man kan også logge ind på SP's hjemmeside - [url]"http://www.sampension.dk" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.sampension.dk[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; med sin digitale signatur og der igennem få oplyst hvor meget man har stående.
Det kræver da vist at man har sin pensionsopsparing i SAMPENSION, som vel ikke har noget direkte at gøre med SP (Særlig Pensionsopsparing) bortset fra bogstavsammenfaldet. Har man sin pension der kan man sikkert se hvor meget SP det er blevet til.
/TS
Nårh ja, det havde jeg da ikke lige tænkt over. My bad.
•
Svar: 1,025
Tråde: 70
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Det skal jeg da lige ind og have tjekket
•
hannover_dk Skrev:Micki Jensen Skrev:Hvordan finder man ud af hvor meget man har?
ATP er nærmest i sammenbrud på hjemmesiden. Man tager det entet koldt nogle dage, ELLER går ind i E-box (hvis man ikke har en, skaber en http://www.e-boks.dk)
Mange netbanker (ex Nordea) har direkte link til E-box - der kan man (som man også kan direkte fra Ebank) logge på med sin netbank signatur - ellers digital signatur
Der kan man med det samme man kommer ind, tilmelde ATP som ligger lige til højrebenet fordi de ved mange søger, og nær man har gjort det får man sin sidste kendte opgørelse, men den er fra midten af 2008, så jeg venter at beløbet nok ser anderledes (mindre) ud reelt, men en ide kan man da skaffe sig
Hvis du arbejde 1998 til 2003 på fuld tid, vil du have mellem 15.000 og 30.000 på din opsparing hvis vi holder os til normale indtægter. De første 15.000 kan hæves med 35% fradrag, 50% for resten af beløbet.
Ure kan købes, men man kan også sende dem videre ind på pension, nu med fradrag op til topskatten i 2009 - men det er nok lidt kedeligt lige her
vh
Det du skriver med 1998 - 2003, det er vel bare et eks., du kan vel også få pengene ud som er kommet ind senere?
•
Jeg er jo ikke så gammel, så det er nok ikke det her jeg kikker på mest, så her kommer lige et dumt spørgsmål igen
Jeg har xxxxxxx kr på min livslang pension og xxxxxx på særlige pensionsopsparning. Det beløb jeg så kan vælge at få ud nu her, er det de to beløb langt sammen?
•
Svar: 777
Tråde: 45
Det er kun SP, du kan få ud.
ATP (den livslange) får du først som pensionist.
Jens-Kristian
•
Svar: 41
Tråde: 4
Micki Jensen Skrev:hannover_dk Skrev:Hvis du arbejde 1998 til 2003 på fuld tid, vil du have mellem 15.000 og 30.000 på din opsparing hvis vi holder os til normale indtægter. De første 15.000 kan hæves med 35% fradrag, 50% for resten af beløbet.
Det du skriver med 1998 - 2003, det er vel bare et eks., du kan vel også få pengene ud som er kommet ind senere?
Desværre ikke nej. SP blev indført i 1998 og suspenderet i 2004. Der er derfor ingen senere indbetalinger.
Jeg blev også nysgerrig og kiggede på min SP-opsparing. Ideen om pludselig at have penge til et ur var inspirerende

Det var et bedrøveligt syn der mødte mig. Jeg boede i udlandet fra 1998 til 2002, så der var nærmest kun håndører på den konto.
/TS
When a man has a world in his hands, you expect to find a Rolex on his wrist.
•
Så er jeg med, men er der nogen der ved hvordan disse penge kan blive udbetalt og hvornår?
•
Svar: 52
Tråde: 4
Ja jeg vil også have en del af kagen. Kan da lade sig gøre når man er 17 år?
Marathon SAR maj 2006 udgave, med mable leaf bracelet. Whoop Whoop
•