Digital fotoramme
Hej Alle,

Jeg vil gerne have en diginal fotoramme til fremvisning af mine ure, der oftest ligger i boks. Men den skal selv kunne "skalere" altså udvælge den del af billedet, der passer til rammens opløsning og samtidig viser det essentielle af billedet. Årsagen er den at jeg i fødselsdagsgave fik en ramme der ikke kunne skalere, og jeg var derfor overladt til:
1.At beskære (har ca. 2k billeder) hvert enkelt billede
2.Finde mig i "strech" - altså lange eller høje billeder
3.Finde mig i en sort bremme i venstre/højre side

Jeg vil ikke noget af ovenstående, - der må da finde rammer der selv finder det optimale ud fra det givne billede?

Icon_smil Sogge
Svar
Hej Alle,

Jeg vil gerne have en digital fotoramme til fremvisning af mine ure, der oftest ligger i boks. Men den skal selv kunne udvælge den del af billedet, der passer til rammens opløsning og samtidig vise det essentielle af billedet. Årsagen er den at jeg i fødselsdagsgave fik en ramme der ikke kunne dette, og jeg var derfor overladt til:
1.At beskære hvert enkelt billede (har ca. 2k billeder)
2.Finde mig i "strech" - altså lange eller høje billeder
3.Finde mig i en sort bremme i venstre/højre side

Jeg vil ikke noget af ovenstående, - der må da findes rammer der selv finder det optimale ud fra det givne billede? Jeg´er naturligvis klar over at der ved den automatiske beskæring forsvinder noget af billedet, men hellere det end at foretage alle de beskæringer!

Icon_smil Sogge
Svar
Hvad med en Kodak Easyshare EX1011? Jeg har selv en og er rigtig glad for den. Den har et godt billede, er utrolig brugervenlig, har indbygget hukommelse + trådløs netwærk (hvor den kan streame billederne direkte over netværket fra din computer). Den koster lidt mere end andre 10" digitale billedrammer, men er givet pengene værd.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)