Små japanske "aha´er" !
Hej

Det er godt nok billigt for sådant et fint ur. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
Best value for money ... ?

Seiko Sumo Icon_e_wink

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Hej joepete
Rigtig goe historier om Seiko urene som jeg er dit store speciale. Jeg selv er ikke rigtigt oppe og ringe over de nye Seikoer, har dog haft en halv snes stykker af dem, herunder nogle Monstre som intet siger mig, altså lige med undtagelse af mange af dem med moddede skiver. De alm. skiver er efter min mening rene øjebæer, men det er jo dejligt at smag og behag er så forskellig.

Til gengæld må jeg sige at den der blå samurai er topfed, ved ikke om det er dine gode billeder eller uret i virkeligheden er så fed som den ser ud?
Jeg kunne nemt fristes ihvertfald!
Svar
Det eneste billederne har været igennem, er at blive reducuret til 30% af original størrelsen, inden de er lagt ind på forum. Sååå, what You see is what You get Icon_e_wink

İmage
Svar
Orange/Black Monster urene levede i de første år med en lumeperle, som ikke sad fuldstændig på linie med 12-markeringens linie og yderring. Dette har Seiko dog rettet op på - og en ekstra lille charme er dermed forduftet Icon_e_wink Uret har dog stadig masser af karakter Icon_e_biggrin Nedenfor, et foto af den "tilrettede" model.

İmage
Svar
Hej

Men man kommer jo ikke uden om Joepetes synspunkt angående Seiko Sumo, for det er absolut bedst value for money. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
Hej Peter -

fik du nogensinde gang i den blå 6138'er???
Icon_+1
Svar
Hej Loncar

Ikke endnu men jeg er da ved at kigge på den, og jeg skylder dig vist lidt inden den handel er helt afsluttet, men jeg har da fundet lidt Omega Merchandise til dig, men jeg vil have sat den helt istand til mig selv, og har også købt et donorur til projektet.

MVH Peter
İmage
Svar
Altså et "organ" donor ur - spændende. Jeg går ud fra at du beholder kassen og den blå skive og smider ny indmad ind...

Jeg glæder mig til at se det færdige resultat...
Icon_+1
Svar
Hver enkelt Seiko diver model har sin helt egen bezel-lyd, bezel-feel og "grip position". Det på trods af de sammenfaldne 120 klik per omgang. Alle, på nær en enkelt, som kan "grippes" overalt ...

SKX007/009 - let at få fat i og dejligt ratchecerende lyd. Kan grippes overalt, men bedst kl. 12 og 6.
SKZ251 - sværest og tungest at dreje pga den høje shroud, men bezel grip er kl. 1 og 7
Knight - let at få fat i på trods af bezelens lave højde og "begravede" facon. Kl. 1 og 7 er også her grip
Monster - lækker lyd og feel. Drejes bedst med fingrene på 2 og 8
Sumo - dyb turn sound, og et klassisk 12 og 6 grip.
Tuna Can - lækker let og smidig turn. Bedste grip er 1-2 og 7-8
Samurai - meget dyb turn sound. Høj bezel og ingen shroud gør, at du let kan dreje bezel i alle "grip" positioner. Bedste grip er dog kl. 12 og 6.

İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 15 gæst(er)