Svar: 301
Tråde: 15
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Af ren nysgerrighed, har I lyst til at fortælle lidt om jeres uddannelse, og om det er noget I arbejder med i dag?
Jeg overvejer studere kommunikation på Mediehøjskolen i København. Man kan også studere det på KTU (København Universitet), men af en årsag så har de andre krav. Bl.a et jeg ikke kan opfylde, matematik på B niveau. At tage det er absolut helt udelukket.
Kender I nogen som studere kommunikation, er de glade for det, og er det som forventet?
Personligt har jeg været igennem nogen forskellige ting, men af en reel "uddannelse" har jeg "kun" en HF samt noget som hedder Paul Petersen Idrætsinstitut.
Dog skal jeg ikke arbejde med idræt i dag. Enten søger jeg ind til Markedsføringsøkonom til vinter, eller så vælger jeg tage chancen med Kommunikation til næste vinter.
Eneste ulempe ved kommunikation, at jeg på det tidspunkt vil være 28 år når jeg starter. Jeg føler det er en del, og lidt sent at blive færdig. (Uddannelsen tager 3 1/2 år.)
Obsessed is just a word, that lazy people use to describe the dedicated!
•
Svar: 2,792
Tråde: 143
Modtaget Likes: 126 i 62 svar
Givet Likes: 22
Min kæreste læser international virksomhedskommunikation på cbs, det er hun rigtig glad for. Ved dog ikke om det ligner den uddannelse du har kigget på særlig meget.
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Jeg kom ud af skolen i tide
og har studeret "livets skole lige siden"
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 374
Tråde: 26
Modtaget Likes: 191 i 50 svar
Givet Likes: 137
Mit "forløb":
Matematisk student
Officer af reserven i Hæren (sluttet som kaptajn)
Cand.merc.aud (revision)
Lidt revisionsfaglige certificeringer (CIA, CFE, CRMA)
Anvender min uddannelsesmæssige baggrund (med undtagelse af den militærmæssige) i mit daglige arbejde som intern revisor :-)
•
Svar: 1,620
Tråde: 89
Modtaget Likes: 8 i 6 svar
uhhh den uddannelse - mit råd er at vælge med hjertet og hvor den lyst ligger nu - ellers kommer man aldrig gennem det
Selv har jeg en bachelor i økonomisk filosofi
Dernæst en cand merc i teknologi ledelse og innovation
idag, - der bruger jeg sikkert en del fra min tid på skolen, men det er nok mere processer og metoder, som benyttes en det er konkret viden
jeg sidder med salg af branding og markedsføring til store IT virksomheder
Men, sådan er det med de generalist uddannelser :) - de kan tage en til steder, man ikke regnede med
Anders
Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
•
Svar: 1,173
Tråde: 0
Givet Likes: 2
Ja, jeg er aktiv i juraens forunderlige verden.
Jeg ville ikke skænke alderen den store tanke siden det er ''normalt'' at se ældre mennesker tilbage på skolebænken. Et af mine gamle holdkammerater var lige under 30 år, da han begyndte i sin tid. Og ellers kender jeg også en på 68 år, som læser jura med stor iver!
•
Svar: 1,173
Tråde: 0
Givet Likes: 2
Amehlbye Skrev:... mit råd er at vælge med hjertet og hvor den lyst ligger nu - ellers kommer man aldrig gennem det
Jeg er helt enig!
•
Svar: 2,356
Tråde: 261
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Jeg har læst sociologi (linje: organisation, ledelse og arbejdsmarked) og bakser nu med at færdiggøre en ph.d om krydsfeltet mellem atbejdsmarked, køn og konstruktioner.
Tidligere har jeg læst økonomi (uni og handelsskolen), som jeg droppede, da det kedede mig ;)
Det er aldirg for sent at begynde med at læse IMO... Faktisk hellere senere end tidligere, hvis du spørger mig, da du så har haft længere tid til at tænke over dit karrierevalg, og du - alt andet lige - er mere moden og tilgår studierne med relativt mere erfaring i bagagen.
•
Svar: 766
Tråde: 131
Modtaget Likes: 25 i 15 svar
jeg har studeret på teknisk skole til brolægger... fandt ud af i folkeskolen jeg nok måtte håndværkerens vej... har aldrig fortrudt... og kommer nok ikke til at læse til andet.. medmindre knæ,albuer,ryg mm står af...
mvh hr.holm
•
Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,350
Nysproglig stundentereksamen
Cand.Jur.
Advokat
Diverse juridiske efteruddannelser, primært indenfor handel med fast ejendom, fast ejendoms regulering, erhvervslejelov, entrepriseret, insolvensret m.v.
Militærjuridisk Grunduddannelse
Diverse kurser i Krigens Love, International Humanitær Lovgivning, Targeting m.v.
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
|