09-02-2009, 04:31 PM
Jeg har vinterferie i denne uge og det betyder jo at der er tid til små hygge-projekter. Som f.eks. idag, hvor jeg fik lyst til at "customize" et af mine spænder til mit Panerai. Jeg startede ud med et blankpoleret Strap Culture spænde, hvorpå der var indgraveret deres logo (se billede herunder). Målet var at få fjernet logoet og samtidig få spændet lavet om til børstet stål, i stedet for poleret.
Sådan så spændet ud inden jeg gik igang.

Her er de forskellige remedier jeg brugte undervejs. Sandpapir korn 120 og Sandflex coarse (grov), medium og fine. For at fjerne logoet og poleringen lagde jeg ud med at slibe spændet med sandpapiret. Derefter fik det en tur først med Sandflex coarse, dernæst medium og til sidst fine.

Alt i alt tog hele "operationen" vel godt en time. I al beskedenhed synes jeg faktisk selv resultatet er blevet ganske udemærket. Det er absolut intet spor tilbage af logoet og finishen er nu mat/børstet stål i stedet for poleret, men døm selv.

Sådan så spændet ud inden jeg gik igang.

Her er de forskellige remedier jeg brugte undervejs. Sandpapir korn 120 og Sandflex coarse (grov), medium og fine. For at fjerne logoet og poleringen lagde jeg ud med at slibe spændet med sandpapiret. Derefter fik det en tur først med Sandflex coarse, dernæst medium og til sidst fine.

Alt i alt tog hele "operationen" vel godt en time. I al beskedenhed synes jeg faktisk selv resultatet er blevet ganske udemærket. Det er absolut intet spor tilbage af logoet og finishen er nu mat/børstet stål i stedet for poleret, men døm selv.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)