33.3
Magnum Skrev:33.3 er en sjælden flyback chrono, baseret på Lemania, fra slut 30´erne.
Antiquorum har dem igang imellem, og de plejer at vurdere dem til 15.000$.
Lyder ikke usandsynligt, jeg har dog set dem billigere TROR jeg .- men JA 33,3 er sikkert - i hovedsagen grundet sjældenhed, ikke at sammenligne med 27 CH - Jeg ved blot ikke hvor grænserne går. Den nævnte pris fra Antiquorum må indikere noget specielt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Loncar Skrev:Tak for info.

Hvordan ser I at det er en redial?
Hvis den så ud som den gør og ikke var redial, kunne han få den af direkte til masser af mennesker - Intet bevis - men en 33.3 fra 1937-38 ser ikke ud som en 1990 skive - Ingen sikkerhed - blot hvad jeg mener, Redial 100% og heller ikke så gammel redial - og formentlig kan der være andre fald grupper i 14 t$ uret
Der mangler også masser af nærbilleder og maskine billeder før jeg ville nærme mig den, men jeg er enig i at man ikke kan tage pris fra 27 CH - jeg sagde bare fordi Loncar var interesseret iOmega - kolonne og chronograf, og der får man mere for pengene i 27 CH vil jeg man får mere for pengene - hvis ønsket bare er - vintage rigtig vintage Omega kronograf
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
De helt gamle Omega chronografer fra før 1940, i god stand, er efterhånden ved at være ret dyre.

Man kunne også tage en af de klassiske 321 Seamaster chronografer, eller afløseren med 861,
de er da stadig til at finde til fornuftige priser.
İmage
Svar
Enig, men jeg har en 321 fra 67 med original 1039 lænke - og synes at det måske var på tide at finde en gl. Omega chrono.
Icon_+1
Svar
Magnum Skrev:Man kunne også tage en af de klassiske 321 Seamaster chronografer, eller afløseren med 861,
de er da stadig til at finde til fornuftige priser.

Ikke Speedmaster, men Seamaster. De er helt klassiske.

Ligesom: (lånt fra Ebay)
İmage
İmage
Svar
Jep den seamaster med 321 er jo som Bauns (som bare er guld) og superflot. De ligger ofte ret højt synes jeg - 12-18.000 DKK er ret almindeligt. Jeg tror bare Loncar vil have noget endnu ældre - tilbage til 27 Chro eller 27 Chro 12 tiden. De vil nok koste det samme - men altså være fra 1940 tiden af?

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Yeps - jeg læste forert.

Ja en 320 eller 321 Seamaster skal jeg have på et tidspunkt. Men de er med 30min OG 12t chrono. Jeg er pt. meget optaget af 30min chronoer (cal. 33.3) - de er superflotte.
Icon_+1
Svar
Loncar Skrev:Yeps - jeg læste forert.

Ja en 320 eller 321 Seamaster skal jeg have på et tidspunkt. Men de er med 30min OG 12t chrono. Jeg er pt. meget optaget af 30min chronoer (cal. 33.3) - de er superflotte.
Men 27 Chro (uden ekstra betegnelsen 12 h) er også to subdials 30 min chronoer og flotte og nok nemmere at komme i nærheden af end 33,3 - men jagten er spændende så i alle fald - held og lykke
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Tak - så blev jeg så klogere - men nu har jeg sat mig for at det skal være en 33.3 Icon_cool Icon_cool
Icon_+1
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)