Rabat i US vs. DK/EU
#1
Jeg har - på et udenlandsk forum - fået oplyst, at det ikke er ualmindeligt, at man i US tilbydes 25-30 pct. rabat på AP :clap: Dvs. man burde kunne købe en sprit nyt Diver ganz neu und mit alles for 80k, hvis samme gjorde sig gældende i Danmark. Icon_hello

Det får mig til at spekulere på, om noget særligt gør sig gældende i US, siden jeg ikke kan forestille mig, at en lignende rabat tilbydes up front hos Klarlund (korriger mig meget gerne, hvis jeg tager fejl)... Måske man kan finde en lignende rabat i EU?

Please, enlighten me Icon_dontknow
Svar
#2
Jeg er ikke i tvivl om at der på visse modeller fra AP kan opnåes en ganske fornuftig rabat.
Men det hænger uden tvivl sammen med populariteten.
Diveren som de kan sælge flere af, end de kan skaffe, skal du nok ikke forvente særlig meget på Icon_e_wink
Men går du ind og vælger en af de lidt "tungere" modeller, som er på lager, er jeg sikker på at de er til at tale med.
Svar
#3
Det tror jeg, du har ret i, selvom de 25-30 pct blev nævnt specifikt i relation til AP Diver.
Svar
#4
Tror det kommer meget an på model og ikke mindst købers relation til forhandleren. Har du handlet meget hos den pågældende forhandler og lagt en seriøs sjat dollars gennem tiden på både mere og mindre populære modeller, er der ingen tvivl om at rabatterne er højere end hvis du kommer ind fra gaden og spørger om 25 % på et Diver.

Lur mig om ikke du godt kan få 20 % hos Klarlund på et Diver, hvis du også rykker et Millenary Tourbillon med i købet Icon_e_wink Samme procedure gælder jo også div. LE modeller. De er forbeholdt gode kunder, hvilket jeg anser som ganske fair business praksis.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#5
Så pengene har en "bedre" værdi hvis de kommer fra en kunde som har købt meget og dyrt i butikken
det syntes jeg er en ulækker måde at føre butik på,men man kan jo heldigvis selv bestemme hvor man lægger sine penge.

Fandt jeg ud af at mine penge ikke var gode nok til at få den samme rabat som andre på samme side af disken,
så ville jeg helt lade være med at handle i butikken.

Tro sagtens den AP diver kan findes så du også føler du har lavet en OK handel Kenn. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#6
Er det kun mig som er ved at være træt af at høre om folk der vil have rabat på dit og dat. Eksempelvis har jeg fået flere henvendelser på et ur jeg har til salg og folk vil have rabat, SELVOM uret er prissat fornuftigt ifht. stand, alder mm.

Det er ok med mig, at der på et nyt ur gives lidt kontant rabat, men når folk bliver ved med "at dreje på skruen" bliver jeg s'gu lidt træt. Det er ikke alle varer og priser som er en rabat værdig, hvis jeg må udtrykke det sådan.

Undskyld, men jeg måtte bare lige have det ud. OG dette er ikke rettet mod specifikke personer, men at betragte som en generel observation/irritation...
__________________________
De bedste hilsner
Lars Slettegaard

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
#7
Selvfølgelig har man fordele hvis man er en god og stabil kunde. Har da intet at gøre med om ens penge er mindre værd. Der er en grund til at Fona køber billigere ind hos Sony end den lille lokale Radiohandler nede på hjørnet.... Man kunne jo kalde det mængderabat Icon_e_wink

Mange af jer får det til at lyde som om man bliver snydt, hvis ikke man får mindst 20% rabat Icon_e_surprised Icon_rolleyes Spørger i også om rabat i jeres lokale SuperBrugs? Icon_e_biggrin1

Men korrekt, man kan altid finde et andet sted at handle. Mange butikker er nok også fri for dem der KUN handler hvis de får 25-30 % rabat. Der er ikke meget tilbage til drift af en butik Icon_e_sad
Svar
#8
Claus Tukjær Skrev:Selvfølgelig har man fordele hvis man er en god og stabil kunde. Har da intet at gøre med om ens penge er mindre værd. Der er en grund til at Fona køber billigere ind hos Sony end den lille lokale Radiohandler nede på hjørnet.... Man kunne jo kalde det mængderabat Icon_e_wink

Mange af jer får det til at lyde som om man bliver snydt, hvis ikke man får mindst 20% rabat Icon_e_surprised Icon_rolleyes Spørger i også om rabat i jeres lokale SuperBrugs? Icon_e_biggrin1

Men korrekt, man kan altid finde et andet sted at handle. Mange butikker er nok også fri for dem der KUN handler hvis de får 25-30 % rabat. Der er ikke meget tilbage til drift af en butik Icon_e_sad
Icon_+1
__________________________
De bedste hilsner
Lars Slettegaard

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
#9
Stensbjerg Skrev:Så pengene har en "bedre" værdi hvis de kommer fra en kunde som har købt meget og dyrt i butikken
det syntes jeg er en ulækker måde at føre butik på,men man kan jo heldigvis selv bestemme hvor man lægger sine penge.

Fandt jeg ud af at mine penge ikke var gode nok til at få den samme rabat som andre på samme side af disken,
så ville jeg helt lade være med at handle i butikken.

Tro sagtens den AP diver kan findes så du også føler du har lavet en OK handel Kenn. Icon_cool

I forhold til rabat har det da en vis betydning, om man betragter dette i relation til en enkelt handel eller et kundeforhold i sin helhed. Jeg kan ikke blive "fornærmet" over, at der er nogen, der opnår bedre rabatter eller services end mig, hvis dette bunder i, at de i det samlede billede er en bedre kunde end mig. Rabat er jo ikke noget man har ret til, men noget man kan håbe på at forhandle sig til :-)
MVH Jesper
Svar
#10
Stensbjerg Skrev:Så pengene har en "bedre" værdi hvis de kommer fra en kunde som har købt meget og dyrt i butikken
det syntes jeg er en ulækker måde at føre butik på,men man kan jo heldigvis selv bestemme hvor man lægger sine penge.

Fandt jeg ud af at mine penge ikke var gode nok til at få den samme rabat som andre på samme side af disken,
så ville jeg helt lade være med at handle i butikken.

Tro sagtens den AP diver kan findes så du også føler du har lavet en OK handel Kenn. Icon_cool

I forhold til rabat har det da en vis betydning, om man betragter dette i relation til en enkelt handel eller et kundeforhold i sin helhed. Jeg kan ikke blive "fornærmet" over, at der er nogen, der opnår bedre rabatter eller services end mig, hvis dette bunder i, at de i det samlede billede er en bedre kunde end mig. Rabat er jo ikke noget man har ret til, men noget man kan håbe på at forhandle sig til :-)
MVH Jesper
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)