Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Jeg er selv lettere omgivet af pædagoger/skolelærere - en søn, den anden søns sambo og min kone. Lidt filosofisk kan jeg sige, at deres glæde over en ting de har måtte ud med en større udskrivning til, virker stærkere end min egen. Jeg har nok lidt lettere, i min "høje" alder ved udskrivningen, og jeg undrer mig lidt over om der man være en vis sammenhæng mellem det at der virkeligt skal tænkes igennem inden et ur eller en ferie bestemmes, og så glæden over tingen, eller om det bare er det lidt jomfruelige der går af med tiden?
Nå glad bliver jeg jo også selv for fine ting, og det du har købt nu rykker dig jo en ur-klasse op synes jeg. Nu kan du give dig til at eksperimentere med remme.
Var du ikke en "lænke-mand" egentligt? Det her kan måske også rykke lidt ved den grænse
Tillykke
•
Er da overvejet, men da jeg efterhånden har ret begrænsede midler, må det vente på ubestemt tid..... Et Pam 024 vil desværre betyde et farvel til en Breitling og en Omega..... Det har jeg ikke lyst til lige nu.... Men klart et fedt ur....
•
Svar: 1,069
Tråde: 116
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Det er sjovt du nævner det med glæden ved at anskaffe sig en dyr ting. Jeg talte faktisk med Bo om det igår, da jeg hentede uret. For mit vedkommende er dette mit første rigtige dyre urkøb (+25 kilo). Der er slet ingen tvivl om at for mig er glæden utrolig stor, da jeg har måtte spare sammen til dette køb igennem det sidste års tid. Samtidig ligger der mange overvejelser bag. Det er bestemt ikke noget jeg bare går ud og gør. Har brugt mange stille stunder på og retfærdiggøre overfor mig selv at det er okay at bruge hvad der svarer til 1/4 årsløn efter skat, på noget så banalt som et ur. Men for mig er det belønningen for hårdt slid, har haft mange ekstra vikartimer og nu kan jeg så nyde frugten af mit arbejde. Det er skønt!
Det er helt rigtigt husket at jeg er mest til lænker, men der findes jo utrolig mange virkelig lækre remme til Panerai, så jeg er sikker på jeg nok skal finde en der passer mig. Indtil videre bruger jeg den med gummi-remmen. Den er dejlig blød og faktisk meget behagelig.
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Lækkert ur, tillykke med det

Et rigtigt "herreur"
•
Svar: 742
Tråde: 27
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Gode billeder John og selvfølgeligt superflot ur.
Efter billedet i "dagens ur" at dømme så passer det jo perfekt til dig.
Så tillykke herfra.
Thomas
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Der er ingen tvivl om at man med tiden hæver forventningsniveauet og der skal mere til for at give en et kick. Det gælder jo ikke kun i urverden, men også biler, rejser, boliger, ect.
Tror nu ikke det hænger sammen med indkomsten, men nærmere det faktum at man med tiden søger "næste skridt". At det så tit "desværre" er økonomisk afhængigt er en anden snak.
De fleste kender til følelsen af at "nå næste skridt". Har man haft de første 5-7 nyere Rolex stål modeller skal der feks. noget vildere til end et stål Sub for at give det vilde kick. Sådan har jeg det i hvertfald.
Jeg kan nu godt nikke genkendende til det med at spare længe op og når man så endelig køber tingen er man ekstra glad for den. Mit første "dyre" ur var et Tag Heuer som blev købt fra nyt for 3.500 kr. Pokker jeg var glad for det og glæden dengang overgår langt glæden ved at få feks. et Daytona i dag

Jeg skal vel op i +100-150 k klassen for at få et tilsvarende kick i dag
/Mads
•