Svar: 729
Tråde: 40
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Er der nogen der ved om dette patek dameurs værk er bygget på en basis af noget andet?
Skal bruge en ny balancen.
Værk info:
20 Jewels/ 13.78mm
Værk nr/Caliber nr: 989051
Bagkasse nr: 2653163
33353/1
Det kunne være rart at vide om det fx. kunne være bygget på et JLC eller Universal Geneve.
På forhåndtak
•
Svar: 537
Tråde: 34
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Columbo Skrev:Er der nogen der ved om dette patek dameurs værk er bygget på en basis af noget andet?
Skal bruge en ny balancen.
Værk info:
20 Jewels/ 13.78mm
Værk nr/Caliber nr: 989051
Bagkasse nr: 2653163
33353/1
Det kunne være rart at vide om det fx. kunne være bygget på et JLC eller Universal Geneve.
På forhåndtak
mener at værket du har hedder noget i stil med cal.13,5-320 og har bl.a. gyromax-balance. Jeg er ret sikker på at det er et in-houseværk. Jeg tror ikke at PP på noget som helst tidspunkt har brugt ebauche fra universal geneve. De har muligvis begger brugt ebauche fra F.Piguet, cal.21. Ved i hvert fald at flere semi lususmærker bl.a. Bueche Girod har benyttet FP 21, og hos Patek hedder caliberen vistnok cal.177 (også med gyromax-blance). Jeg er heller ikke sikker på om du overhovedet ville kunne benytte balanaceaksel fra JLC givet de havde lavet ebauchen, da PP som sagt har Gyromax-balance. Det kunne jo konstruktionsmæssigt være at de lavede deres egen balanceaksel. Mener nu at en dygtig urmager tager en balanceaksel, som kommer tæt på og fræser den til på latten. Men der er der givetvis andre på forumet som har bedre styr på end jeg har. Til gengæld er det ikke helt umuligt at jeg kan hjælpe dig med en NOS pp-urskive, som jeg købte til mit PP kal.16-250, men så vidt jeg har kunnet konstatere er det ikke den korrekte urskive til mit værk. Men smid lige et billede af værket så bliver man lidt klogere.
•