Et par gamle Omegaer!
Hej!
Har fået fat i et par gamle Omegaer. Først en cal. 283, 80 mikron guld fra starten af 50'erne. Klassisk ur, synes jeg:
İmage

Dernæst en Seamaster Automatic cal. 501 med original kvittering og garantibevis. Kunne godt trænge til en renovering...
Købt i Singapore 1958 for 175 dollars i Pin Pin Optical and Medical Co.:
İmage
İmage
Svar
Først en TYKT forgyldt klassiker og så et herligt vintage mere, men utroligt sjove papirer - hvilket held eller dygtig søgning.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det er sjovt når man kan finde sådan et ur med papir på - det giver jo en vinkel mere på uret.

Hvad skal der ske med urene - til urmager eller blot tørres af med en klud?

vh Baun
Svar
Jeg har ikke rigtig tænkt over om jeg skal beholde urene. Måske skulle jeg tage dem med den 21/3 og se om der er nogen der har noget Heuer at bytte med.....

Pin Pin Optical and Medical Co eksisterer i øvrigt den dag i dag på North Bridge Road i Singapore!
İmage
Svar
Super gode fund - især dét med kvitteringen Icon_e_biggrin
De venligste hilsner, John
Svar
Super fund, og rigtig sjovt med papire
Svar
Hej

Det er supersjældent at finde den slags ure med originale papirer, så mon ikke det giver et par kroner ekstra når det skal byttes til noget Heuer. Icon_e_smile

MVH Peter
Svar
Jeg kunne også forsøge at veksle disse to (plus lidt kontanter) til en Albatros. Et ur jeg har været på udkig efter i et stykke tid.
Cool, very cool.

İmage
Svar
Ja, dét er sprød vintage, Camaro Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)