Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Mester Skrev:Jeg er helt enig med Submersible hvis du skal lave espresso baserede drikke er en Rancillo noget af det bedste man kan få i den prisklasse.
Hvis du laver alm. kaffe så er stempel helt klart det bedste bud. Det tager altså kun 20 sek. at kværne frisk kaffe til en lille stempelkaffe.
Hvis det skal være RIGTIG let tror jeg at jeg ville købe sådan en Nespresso msakine. Sådan en har vi på mit arbejde og den laver faktisk okay kaffe. Kaffen er vakuum pakket enkeltvis og koster ca 2,75 kr pr stk og der er mange smage at vælge imellem og der er INGEN rengøring.
De forstår jeg ikke!
Hvorfor ikke den maskine jeg har kig på? Den fylder man 200 g bønner på. Den kværner så det man skal bruge til hver brygning. Det eneste minus jeg kan se er at der ikke brges friskt vand til hver brygning, men at det tages fra en beholer som så skal påfyldes med mellemrun - den runner 1.7 l, men man kan vel skifte det dagligt.
vh baun
•
Svar: 417
Tråde: 62
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Der er sikkert ikke noget galt med den maskine som du har fundet,den laver sikkert udemærket kaffe men som du nok kan regne ud er vi et par "kaffe-afficiendos" som bare synes du kan få noget meget bedre og billigere og som der aldrig kunne finde på at købe sådan en multimaskine ligesom du sikkert heller aldrig kunne finde på at købe et Casio ProTrek ur som der jo heller ikke er noget galt med.
•
Den maskine du har set på er OK, men kaffenørder ville ikke købe en sådanne.
Her er det ligesom med de mekaniske ure, at tingene skal passe sammen og kræve lidt arbejde.
Er man "kaffe" nørd som mig, skal man være med i processen omkring brygningen af kaffen - lidt ligesom et mekanisk ur, hvor man skal trække det op. Man er et med kaffen eller uret. Det er det rigtige for mig.
Ved godt du skriver at du ikke vil have arbejdet med at kværne og dermed pusle omkring kaffen, men tror så bare at du vil blive skuffet over det resultat, som kommer ud af maskinen.
Men hvis det føles rigtigt skal du da købe den - men igen, du spurgte om vores mening og min ærlige mening er, at det er penge ud af vinduet.
•
Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
Submersible Skrev:Ved godt du skriver at du ikke vil have arbejdet med at kværne og dermed pusle omkring kaffen, men tror så bare at du vil blive skuffet over det resultat, som kommer ud af maskinen.
Men hvis det føles rigtigt skal du da købe den - men igen, du spurgte om vores mening og min ærlige mening er, at det er penge ud af vinduet.
Men er den ikke bedre en filterkaffe fra supermarket brygget på en "alm." kaffemaskine??? Eller?
Hvordan skal kaffen opbevares når den er malet - kan man forlænge levetiden ved at gøre...... et eller andet
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
men vil stadigt påstå, at det er den friske og gode kaffe som gør forskellen. Så hvis man bruger den billige kaffe fra supermarkedet, så får du ikke bedre resultat.
Problemet er at kaffe skal opbevares tæt og uden lys. Når kaffe så står længe i en beholder så mister den kraft. Det skrev jeg tidligere.
Men tager man kun de friske bønner man skal bruge og propper i maskinen, vil det være bedre, men så kan du lige så godt kværne selv. Det tager ikke længe. Det tager mig under 3 minutter at lave en god kaffe latté når ellers maskinen er varm.
Kaffe kan jo opbevares i køleskabet, som også holder på smagen, men man skal så bare passe på, at det ikke tager smag fra madvarerne.
Jeg køber én gang om uge 250 gr. hele espresso bønner (uno fra Risteriet) som holder til mine kone og jeg. Jeg har derfor altid friske bønner. I mine øjne skal man ikke købe mere end man bruger.
På denne måde får man den gode smag.
•
Svar: 417
Tråde: 62
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Mester Skrev:Ja.. Grønne kaffebønner kan holde sig i flere år,ristede bønner i et par uger,men kværnede bønner,helst ikke mere end 4 minutter !!!
(afgasningen af smagsstoffer stiger 7 gange når man kværner dem)
Enig,bare lige for at citere mig selv nu hvor der er kommet gang i min kaffe tråd igen. Dejligt
•