Panerai 00088 vs. Jaeger LeCoultre MC Chronograph
Hei!

En litt småfrustrert sjel søker de gode råd fra det som helt sikkert er 100% meget tilfredse Panerai-eiere.
Det slår meg; - hvem her ute ville anbefale meg kjøpe en JLC istedetfor en GMT, men jeg gjør det likevel.
Icon_e_wink

Noen som har vært i samme situasjon, og ikke helt visst hva man skulle velge?
Jeg sliter veldig med valget og tar meget gjerne imot de gode argumenter for å bli en Panerai-eier med det aller første. Dog blir jeg fortalt at jeg får mer "ur" ved å velge JLC. Panerai er fortsatt litt for mye "fashion" og moteur. Tar de feil?
Trond
Svar
Du skal bare købe det ur som passer DIG og som gør DIG glad. Hvis man begynder at tænke på "mode" og hvad andre tænker og har - så skal man ikke købe noget. Icon_e_smile

Panerai er ved at blive rigtig populært for tiden, så man kan vel godt sige at det er lidt på mode - men stadigvæk langt mindre end fx. Rolex og Omega. Og når et solidt urmærke kommer på mode er det jo som regel noget som holder i flere 100år og ikke forsvinder ingen næste sæson som med fx. tøj.

Både JLC og Panerai stammer fra midten af 1800-tallet og er i mine øjne derfor ikke fashion eller modeure. De er flotte og populære og det er noget helt andet.
Svar
Stinger Skrev:Du skal bare købe det ur som passer DIG og som gør DIG glad. Hvis man begynder at tænke på "mode" og hvad andre tænker og har - så skal man ikke købe noget. Icon_e_smile

Panerai er ved at blive rigtig populært for tiden, så man kan vel godt sige at det er lidt på mode - men stadigvæk langt mindre end fx. Rolex og Omega. Og når et solidt urmærke kommer på mode er det jo som regel noget som holder i flere 100år og ikke forsvinder ingen næste sæson som med fx. tøj.

Både JLC og Panerai stammer fra midten af 1800-tallet og er i mine øjne derfor ikke fashion eller modeure. De er flotte og populære og det er noget helt andet.

Thanks, Stinger!
Det er jo som det meste ellers; - at det dreier seg om hva man selv liker.

Dog er det vel mer en oppfatning om at JLC har en lengre historie som eksklusivt og high-end ur enn Panerai som muligvis gjør det til et mer "anerkjent" ur blant mange.
Sikkert ufortjent overfor Panerai, men likevel.

Jeg får bare la det gå en liten tid i tenkeboksen til, før jeg tar valget. Det er jo gode grunner for å velge begge. Icon_e_biggrin
Trond
Svar
Efter min menig er der klasseforskel mellem de to ure.

JLC med in-house cal. 751 og Panerai 088 med cal. OP VIII som i denne
version er baseret på ETA 7750 (så vidt jeg ved fra Mads' artikler Icon_smil)

Man skal altid købe med hjertet, men hvis det samtidig er horologisk velbegrundet, er det vel OK?

Jens-Kristian
Svar
Man skal jo altid købe efter de ting man selv vægter som
de mest vigtige i et ur.

Man kan ikke kalde Panerai et modeur som sådan,meen lidt hollywood
vil jeg mene der er i mærket.

Kigge man urene overall vil jeg også mene der er klasseforskel
der kan Panerai altså ikke helt følge JLC.

Men det er altså også 2 urmærker med hver sin stilart
og så kommer det jo igen an på hvad man vægter højest Icon_rolleyes Icon_cool
Svar
Jeg giver dig helt ret Jacob. Der er lidt Hollywood i Panerai. Men det er blot den nyere tids promovering af mærket.

Rent historisk er mærkerne næsten lige gamle (JLC kun ca. 30år ældre) og især i forbindelse med krig, vildmarksliv og sejlads har Panerai faktisk den mest spændende (og mest blodige Icon_e_confused ) historie.

Hvis Sylvester Stalones grå stær havde tilladt ham at kunne læse tallene på JLC og han derfor havde kastet sin kærlighed over dette mærke - ja så var var dét blevet Hollywood. Icon_e_wink

At de fleste JLC ure har et mere raffineret urværk er ingen hemmelighed. Men jeg må indrømme at jeg er fuldt ud tilfreds med Panerais præstationer, og 9/10 vil aldrig kunne se forskel på urværket med lukket bagkasse.

Køber man for urvækets skyld, ja så er det klart JLC, samt det faktum at de har flest dress-ure.

Køber man blot efter udseende og historie (og er det egentlig ikke det de fleste går efter) ja, så står de i mine øjne forholdsvis lige, og det hele ender som altid i ren og skær smag og behag.
Svar
Jeg tror vi er meget enig stinger Icon_cool

Det er bare som jeg ser det forskellige ting man gå efter
der gør om man vælger et JLC eller Panerai.

Men VIL man sammenligne(hvis det skal være et af de to) kommer man jo også til værket på et tidspunkt selv med fast bagkasse.

Og som jeg ser det trækker et JLC fra et Panerai(overall)

Men det er lækkere ure begge mærker men de lægger bare vægt på forskellige ting

Panerai er dog gået mere og mere inhouse vejen så de lægger også mere
på den side,selv med fast bagkasse Icon_e_wink Icon_cool
Svar
har selv half både JLC og PAM, jeg føler at folk anerkende PAM mere + er mere behalige at have på arm men mangler komplikation på skive som i JLC MC. Men du burde selv domme efter hvad du bedste kan lide.
Svar
Folk som ikke gå specielt op i ure tror jeg også anerkender pam mere
det er et ur man lægger mere mærke til.

Med et JLC skal man vide hvad man kigger efter og jeg vil vove den
påstand at møde du de folk så er anerkendelsen min. den samme.

Måske flere folk anerkender pam.(mængden)
Mens urkendere anerkender JLC (kvaliteten Icon_question )

Men jeg ser det stadigvæk som et spørgsmål om
hvad man lægger mest vægt på i uret

Men Trond gå efter det ur der virker bedst i maven på DIG Icon_cool
Svar
Helt enig igen. Flere folk anerkender PAM fordi det lyser op i gadebilledet og fanger opmærksomhed. Dog er det stadigvæk de færreste jeg møder som kender mærket, de bemærker bare at man har et spøjst ur på - og det er jeg egentlig glad for.

Og mr.dk - hvis du mangler komplikation på et PAM ur så fåes det også i meget rodede modeller med så meget grej på skiven at man bliver forvirret. Os andre som bare skal vide klokken i ny og næ og ikke behøver have den på sekundet, vi nøjes med to små visere Icon_e_wink
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)