Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Den danske banks aktie er ikke helt færdig med at falde, men prisen per egenkapitalkrone er allerede lav. Kan den falde lidt yderligere, så tror jeg - drøn kedeligt, at det er en god investering. Jeg ville vente - jeg tror der er mere møg i sigte - men går den 15% mere ned, tror jeg man kan indkassere en præmie om 5-10 år.
Jeg lever eller efter reglen om ikke at købe faldende aktier, det er lidt som at man aldrig skal gribe en faldende kniv - man kan skære sig, men på et eller andet tidspunkt er den blevet latterlig billig?
vh
•
Svar: 174
Tråde: 9
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Danske Bank Aktier - ja, men r..kedeligt.
Jeg tror 2008 har været et meget atypisk år - finanskrisen har sat en stopper for investering i næsten alt.
Nu er jeg "ny" med ure, men jeg vil mene at interesseorienterede ure vil man ikke gå galt i byen med, det være sig biler (for mit vedkommende) sejlsport, fly etc. - der vil altid være "tosser" som går efter det specielle, ting som knytter en historie til objektet - her mener jeg IKKE en svedit T-shirt som har tilhørt en eller anden sportsstjerne, vedkommende som investerer i den slags "tåbelige" effekter mister formentlig det hele, bortset fra købsoplevelsen.
•
Svar: 369
Tråde: 24
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
hvorvidt noget bliver til en god investering afhænger i allerhøjeste grad på tidshorisonten. Jeg er enig med Hannover at på 5-10 år sigt er det gode muligheder i bankaktier - tror i øvrigt det gælder mange aktier generelt!
Hvis spørgsmålet lyder på hvad der kan være en god i løbet af 2009 (1 års sigt) tror jeg faktisk ikke jeg kan pege på én ting der vil være en god investering. Jeg tror at man skal være heldig og ramme et produkt (læs: ikke aktier) som stiger i efterspørgsel som følge af en (for mig) ukendt årsag.
Jeg synes i stedet vi skal glemme investeringerne i 2009 og få gang i forbruget - det er det der skal til for at få økonomien op i gear igen
- Morten
P.S. Jeg ved godt at man kan se et urkøb både som en investering og et forbrug, men for mig er det som udgangspunkt forbrug. Mine ure bliver købt med henblik på at blive brugt og ikke med gensalg for øje (selvom gensalgsværdi naturligvis går med i overvejelserne).
•
jacob jensen
Unregistered
Den kedelige men pænt sikker Danske bank aktier
de er i et leje som ikke viser bankens rigtige værdi
Den sjove Superbiler med centermotor
De er yt i disse tider men som med alt andet mode
går bil mode i ring og de bliver populærer igen
Det kræver nogle flere penge og mere tid
men man har da noget smukt at kigge på imens
Minkskind er også en spændene mulighed,hvor der er mulighed for at tjene penge
men det kræver også penge i ryggen
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Tja bank aktierne kan jo nærmest kun gå en vej, men som I andre siger er det jo ret kedeligt. Danske Bank må på den lange bane derfor høre til blandt de mere sikre. Det kræver dog at der i 2009 kommer mere tillid til bankerne og dermed flere kr. i kassen. Tvivler de stiger voldsomt i 2009 med mindre krisen afsluttes.
Ellers vil jeg mene "cash is king" i 2009 og den klogeste "investering" lige pt. er at barbere af evt. lån.
Taler vi ure ville jeg gå efter flotte komplette vintage modeller i perfekt stand. De ser endnu ikke ud til at være voldsomt påvirket af krisen.
Jeg venter på de rigtige/spændende ure dukker op hvor prisen er lav. Dermed er de første 25-40 % hentet alene på den gode handel. Det plejer at være de bedste investeringer jeg gør når jeg løber på de tilbud
/Mads
•