Svar: 279
Tråde: 52
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 2
Jeg vil lige fremvise min nyerhvervelse - En Omega Speedmaster (Teutonic). Navnet i parantesen skyldes Chuck Maddox.
Uret er produceret i 1982, og kun for det tysktalende marked. I papirerne, der medfølger uret, fremgår det, at det er solgt i Garda i Italien, hvilket er specielt, da uret ikke burde være solgt på det italienske marked.
Er der nogen, der ved mere om sådan en krabat, og hvad synes man om designet?
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
Hej psn.
Rigtig mange gange tillykke med "Teutoneren".
Det kommer næppe bag på dig, at jeg er vild med designet. - Flot og enkel skive, og oven i købet lys.
Her er et pluk fra "Link Centralen"
[url]"http://www.chronomaddox.com/teutonics.html">http://www.chronomaddox.com/teutonics.html[/url]
Har selv skrevet om MK V, her: [url]"http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=7632">http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=7632[/url]
Dit eksemplar adskiller sig fra den "Teutoner", som jeg anskaffede ved:
- Kaliber 861
- Urkassen er lavere end MK V, der drives af en kaliber 1045, der er forholdsvis høj.
Du må endelig tage ny erhvervelsen med til Ur Rally 2009, så vi kan lave en "Teutoner" udstilling.
Med venlig hilsen - Geodoc
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Tillykke med en meget smuk Omega Speedmaster.
En meget stilrent Speedmaster - måske den mest stilrene Speedmaster der er lavet.
Det er også meget stort - og vel også en af de største Speedmastere (hvis ikke det største) der er lavet - næsten 45 mm i diameter.
Det stilrene udtryk gør, at det ikke rigtig virker som en klassisk Speedmaster - men mere som en ny generation. Faktisk er BA næsten en mere klassisk Speedmaster, selvom den kom 20 år senere!
Et herligt ur med den gode kaliber 861. Et ur som bestemt hører med til Speedmaster historien og som er en værdig repræsentant, der viser noget om Omegas forsøg på fornyelse op gennem 80'erne.
Jeg ville godt se den med hånden og på armen en dag!
vh Baun
•
Jeg skal nok tage den med til Urrally. Jeg har ikke tilmeldt mig endnu, men det kommer.
Jeg kan tilføje, at uret er meget komfortabelt, men min kone synes (naturligvis), at det er grimt. Jeg er også godt tilfreds med, at der medfulgte boks og papirer. Jeg er dog i tvivl om jeg har haft dette ur før, da jeg tidligere har ejet to Teutonere - den ene med sortgrå skive og den anden med sølvgrå som denne.
•
Svar: 369
Tråde: 24
Givet Likes: 0
Jeg synes det er et utrolig flot ur. Jeg kender overhovedet intet til historien (det er min Omega viden langt fra stor nok til) så jeg bedømmer alene ud fra designet. Som Baun også skriver så tror jeg det er det enkle design jeg falder for. Det ligner jo ikke et ur der er over 20 år gammelt. Standen ser jeg også ud til at være rgitig fin. Tillykke med uret!
•
Igen kunne det jo være sjovt, at få en fornemmelse af, hvor mange Teutonics, der findes i DK. Jeg har kendskab til min egen, de tidligere, som jeg har haft samt GEODOC's MARK IV.
Chuck Maddox skriver, at der ikke findes så mange. Det er jo ikke underligt, da de kun er produceret i 82 (cal. 861) i 4 varianter og 84 (cal. 1045) samt versionen med månefase.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Ingen tvivl, flot og stilrent - og så jo altså stort. Jeg holder med om at det næsten ikke ligner en speedmaster i den traditionelle forstand, men er ganske meget sin egen.
Skulle man absolut give karakter for skønhed, ville jeg nok forfalde til at nævne Broad arrow som nr 1 og proffesionel som nr 2 i speedmaster serien - men med sin renhed og sin størrelse ville den også for mig være klart samlerværdig - en typisk 80'er vel jeg sige
vh
•
psn Skrev:Igen kunne det jo være sjovt, at få en fornemmelse af, hvor mange Teutonics, der findes i DK. Jeg har kendskab til min egen, de tidligere, som jeg har haft samt GEODOC's MARK IV.
Chuck Maddox skriver, at der ikke findes så mange. Det er jo ikke underligt, da de kun er produceret i 82 (cal. 861) i 4 varianter og 84 (cal. 1045) samt versionen med månefase.
Den eneste "Teutoner" ejer jeg har kendskab til er Columbo, der oven i købet har 2, bestykket med henholdsvis kaliber 861 og kaliber 1045.
Nu er vi oppe på 4
Til sammenligning: den mere "bamsede" Mark V, der er bestykket med det højere kaliber 1045.
Ikke helt så elegant, som 861 udgaven (syn's jeg)
•
Svar: 74
Tråde: 14
Hej
kan tilslutte mig som ejer af en teutonic,two-tone,
guld på lynetten og lænken,cal.861,kan ses i
omegamania side 436-437 og til urrally 2009.
Mvh
•
Stou Skrev:Hej
kan tilslutte mig som ejer af en teutonic,two-tone,
guld på lynetten og lænken,cal.861,kan ses i
omegamania side 436-437 og til urrally 2009.
Mvh
Hej Jørn - Nu begynder det da at ligne noget.
Ser frem til at se en two-tone, "med hånden".
Har selv "cirklet" om den - spændende.
(hvad med et billede som forsmag?)
•
|