Mit første møde med Omega
#1
I dag havde jeg for første gang et Omega ur på håndleddet. Jeg har brugt masser af tid på at kigge på dyrere ure på nettet, men har aldrig haft dem i hænderne. Dette lavede jeg lidt om på i dag, da jeg prøvede et traditionelt Seamaster, et Planet Ocean og et De Ville Hour Vision. Alle tre med lænke. Det første der overraskede mig, var hvor meget lækrere de føles, end de ure jeg tidligere har prøvet. Her ligger Certina blandt det dyreste, og jeg kunne tydeligt mærke, at det var i en helt anden klasse.

Kunne samtidig konstatere at et PO var alt for stort til mig, at et De Ville er super lækkert og har et rigtig flot værk præcis som ventet, og så fandt jeg ud af, at uret der står øverst på ønskelisten pt klassisk Seamaster Automatic med sort skive.. Synes at det var virkelig lækkert, passede perfekt i størrelsen, rigtig flot finish og alt i alt præcis hvad jeg kunne tænke mig af et ur. Jeg ved dog ikke om jeg bedre vil kunne lide den anden Seamasterlænke, andre visere, eller om jeg rent faktisk er mere til titaniumsudgaven, men jeg er rimelig sikker på at jeg kommer til at finde ud af det Icon_e_smile

Bare et indlæg fra en der har gjort det svært at købe noget der er meget billigere og stadig have samme glæde ved det Icon_e_smile
Svar
#2
Hej Fabritius
... Lyder som du har haft en rigtig go' ur-oplevelse.
Det er jo rart, at den fysiske kontakt med urene giver oplevelsen, det er gedigent, der er kælet for detaljen og alt det, der kendetegner mødet med et godt ur.
(Jeg mener det ville jo have været kedeligt hvis oplevelsen havde været: Er det virkeligt ikke andet?)

Det er både forskellige, klassiske og markante ur du har været "om ved".

Overvejelsen om Seamasteren i Ti er spændende.
Titanium er et forkætret ur materiale.
Det er altid rart, at kunne citere sig selv, Så det vil jeg gøre: http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.ph...383#p45383

Lad os endeligt høre om dine overvejelser og evt. valg

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#3
Geodoc Skrev:Hej Fabritius
... Lyder som du har haft en rigtig go' ur-oplevelse.
Det er jo rart, at den fysiske kontakt med urene giver oplevelsen, det er gedigent, der er kælet for detaljen og alt det, der kendetegner mødet med et godt ur.
(Jeg mener det ville jo have været kedeligt hvis oplevelsen havde været: Er det virkeligt ikke andet?)

Det er både forskellige, klassiske og markante ur du har været "om ved".

Overvejelsen om Seamasteren i Ti er spændende.
Titanium er et forkætret ur materiale.
Det er altid rart, at kunne citere sig selv, Så det vil jeg gøre: http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.p...5383#45383

Lad os endeligt høre om dine overvejelser og evt. valg

Med venlig hilsen - Geodoc
Jeg er klar over at mange herinde synes at Ti er noget der hører til i flyverdenen og i produktionen af golfkøller, men personligt synes jeg at det er et rigtig lækkert materiale. Skulle jeg have valgt uden at have noget af det i hænderne ville valget temmelig sikkert være landet på Ti frem for stål, men synes ikke at det skal være tilfældigheder der afgører om det bliver det ene eller det andet.

Valget ligger desværre rimelig langt ude i fremtiden, da min økonomi ikke tillader mig at bruge 10.000 på et ur. Omtalte ur kunne pga. 25% rabat fås til 10.800, som jeg synes lyder som en meget rimelig pris.

Det var et 2254.50.00 jeg prøvede i butikken:
İmage
Svar
#4
2254 modellen er der mange herinde der har - incl mig selv. Jeg synes det er et rigtigt lækkert ur. Men den model er udgået nu, så hvis det ligger lidt ude i fremtiden er det nok en anden model du skal se efter, eller købe en brugt senere..

Mvh Hans H
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)