Alarmklokkerne ringer
Hej
For en tre uger siden fik jeg en henvendelse fra Dubai. Han accepterede hurtigt pris og omkostninger, fik mit konto nummer og skulle sende penge. Det har han skrevet tidligere, at han nu ville gøre. I dag får jeg så denne mail.
"Dear Henrik,
Please confirm receipt of our payment of 2,010 uk pounds remitted to your account for this order instead of the agreed EUR2,010 Also please confirm when you intend to ship out the item as requested. Please note the shipping information has changed to.........."
Jeg synes der er noget der lugter forkert. Især at han pludselig hæver beløbet, han er vel ikke dummere end gennemsnittet af mennesker.
Har nogen her på forummet set noget lignende??????
Henrik
Svar
Ved ikke for sure om der er ugler i mosen
men at aftale et beløb i euro og køber derefter af sig selv vil betale samme beløb i pund for uret virker mærkeligt Icon_e_confused

Hvorfor skulle en vildt fremmede give dig de penge for free Icon_question
Svar
Har han sendt pengene i form af en check ? Så kan han jo efterfølgende påpege fejlen, og så få overført differencen (i kontanter) til sin konto. Bagefter vil det så sandsynligvis vise sig, at checken "bouncer" ... Hvis pengene er konstateret at være gået ind på kontoen, så har jeg ingen logisk forklaring på tingene ...
De venligste hilsner, John
Svar
Lige præcis det trick med at sætte flere penge ind end aftalt er set før som forsøg på snyd. Jeg går ud fra at det er en måde at skabe falsk tillid, og hvis du så bekræfter at han har sat for mange penge ind, kan han altid tage din mail med som bevis og få sin bank til at trække hele beløbet tilbage - efter du har sendt uret selvfølgelig Icon_e_wink

Det er bare nogle tanker jeg gør mig. En løsning kunne jo være at vente og se om pengene overhovedet dukker op - gør de det, ja så kan man vel hæve dem, lukke kontoen og flytte bank. Og selvfølgelig stadigvæk sende uret.

Igen blot en tanke. Jeg ville slet ikke gøre det mindste forsøg på at handle med sådan en fidusmager.
Svar
HJunker Skrev:Hej
For en tre uger siden fik jeg en henvendelse fra Dubai. Han accepterede hurtigt pris og omkostninger, fik mit konto nummer og skulle sende penge. Det har han skrevet tidligere, at han nu ville gøre. I dag får jeg så denne mail.
"Dear Henrik,
Please confirm receipt of our payment of 2,010 uk pounds remitted to your account for this order instead of the agreed EUR2,010 Also please confirm when you intend to ship out the item as requested. Please note the shipping information has changed to.........."
Jeg synes der er noget der lugter forkert. Især at han pludselig hæver beløbet, han er vel ikke dummere end gennemsnittet af mennesker.
Har nogen her på forummet set noget lignende??????
Henrik

Prøv at læse denne her tråd!
[url]"http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=7902">http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=7902[/url]

Bjarne var igennem noget der ligner din historie.

Hilsen
Morten
Svar
Det er ikke check betaling, den har været prøvet for mange gange til at jeg vil acceptere den. Jeg tror ikke køber har nogen som helst intention om at betale, jeg kan blot ikke gennemskue, hvad hulen det er han har gang i.
Svar
Hej Henrik

Det er svindlere du har fat i lige nu, send for alt i verden ikke noget til dem.

Min bank fik tilsendt en bankcheck og et brev, altsammen dateret 2 dage inden vi overhovedet handlede, bankchecken lød på 3750 €, 750 € mere end vi havde aftalt.

Men nu mere end en måned efter har de ikke bedt om at få checken retur, på trods af at man skal købe bankchecks kontant før de bliver sendt af sted.

Altså de har sendt en falsk bankcheck der er nul kroner værd, de håber bare at du får sendt uret inden du opdager det.

Personligt kontaktede jeg min bank og bad om at få overførelsen på de 3750 € annulleret og hævet fra min konto igen, herefter kontaktede jeg "køber" og skrev at det var imod indgåede aftale at fremsende check da aftalen var en direkte bankoverførelse.

Pudsigt nok var checken udstedt i Irland, og kunden bor i Dubai Icon_cool

Siden har jeg som sagt ikke hørt fra dem.

Det firma der kontaktede mig var:

Linda Evans, Evans & Evans LLC

Uret skulle sendes til;

c/o BROWN N. JOHNSON
115 alkhaleej road
Deira, Dubai
UAE

Så en advarsel til alle, Pas på
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Tak Bjarne
Navnet er nyt, det er ikke Linda Evans der køber, men adressen det oprindeligt skulle sendes til er den samme som du opgiver. Så jeg beder min bank om at returnere eventuelle checks der kommer.
Må indrømme at dette er en variant jeg ikke havde hørt om før, og jeg var sku nok hoppet på den, hvis checken var gået direkte ind på kontoen uden jeg havde haft den i hånden og han ikke han var begyndt med det pjat med pludselig at ændre valuta.
Så takker meget for hjælpen.
Henrik
Svar
Var det ikke en bank overførsel du ventede?
Din bank tager ikke imod en check de ikke kender så der vil ikke være tale om at der først er penge på konto'en for derefter at opdage de er væk igen.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:Din bank tager ikke imod en check de ikke kender

Bare det var så vel Klaus, min bank accepterede den check der kom ind da de kendte mig godt og var sikker på at jeg også kunne stå inde for de virksomheder jeg handlede med som seriøse.

Så jeg opdagede det kun fordi jeg fik en indbetaling tilsendt med tekst; indbetalt på check.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)