Fredagsvintage
#31
Mif Skrev:casual på jobbet kræver casual klokke på armen

mif
Flot og ren - i hvilken periode mon Omega brugte det med at trykke tallene på skiven i stedet for som påsatte (om jeg ser rigtigt her er de trykte)
Jeg har selv nogle stykker - og vil mene vi taler om en ret lang periode, for jeg har nogle fra 50 erne - hvor det var meget almindeligt- og så tror jeg det døde ud fra 65 til ? 72 - hvor det kom igen med trykte tal på ex 1020/10xx kaliber modellerne i stor udstrækning.
MIF/Baun/andre - nogen ide om det?

Omega var ret ene om det blandt de store i en del af den tid tror jeg - langt de fleste fabriker syntes vel at det skulle være udstandsede indicier
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#32
trykte tal hmm - den jeg har her er fra 1946 Cal 30T2 - men jeg har også en cosmic fra 71 ( hos urmager i øjeblikket ) hvor time markeringer er trykt på

men ved at bladre lidt i "Omega designs " ser man også dette anvendt på de meget tidlige modeller og primært de lidt billiger modeller -
har aldrig set det på en constalation f.eks
det har jo nok handlet om at holde prisen nede på de modeller hvor det er trykt istedet for udstandset

men spændende vinkel som jeg vil fordybe mig i

Mif
Svar
#33
Jeg har det på en nyere - 1022 maskine
İmage

Ja det med holde priserne nede burde være logisk -og Nej jeg har ikke set det på constellations - men altså på seamaster
(funki facon og rem påsætning forresten:?)
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#34
Smukt ur, hannover ! Feeed urkasse.
De venligste hilsner, John
Svar
#35
lækker kasse den har den seamaster der -

jeg tror faktisk det er ret anvendt på f.eks seamaster -

blot på den første seamaster fra 1948 er det hævet timemarkeringer
og min Cal 470 ( 1958 ) har også hævet timemarkeringer

İmage

Jeg tror det med de malet skiver er meget udbredt fra Omaga - findes jo bla. også på Dynamic

Mif
Svar
#36
Baun,

Utroligt flot vintage Geneve Dynamic. Hvordan er uret i forhold til størrelse og komfort? Jeg kigger selv på et ganske flot eksemplar af uret.

Thomas Engsig
Svar
#37
en let ældre tråd - men fedt med fredags vintage derfor bærer jeg denne i dag og sorte all stars Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin ( som Chuck norris )
İmage
Svar
#38
Det er ikke så tit jeg falder over en Constellation fra mellem 1952 og 1970 som jeg ikke har set før.

Men denne meget specielle skive på en guld Constellation, har jeg kun set på billede een gang - og da brændte den sig fast!

Så da jeg så at sådan en kom til salg på Lauritz, var jeg ikke i tvivl - den måtte hjem i kassen. Jeg fik den for ca 50% af hvad jeg havde som max bud... andre må vist mene at den er for speciel.

Jeg har ikke haft den åbnet endnu, men mon ikke det er en cal 501 og at uret er fra ca. 1955 - 58 - det tror jeg på indtil andet er bevidst!

Den skal en tur forbi Halse, men vist mest for en ordens skyld - standen er bare så fin at jeg er overbevidst om, at den også er ok indvendig. Den går også godt!

İmage
İmage
İmage
vh Baun
Svar
#39
Baun Skrev:Men denne meget specielle skive på en guld Constellation, har jeg kun set på billede een gang - og da brændte den sig fast!

Så da jeg så at sådan en kom til salg på Lauritz, var jeg ikke i tvivl - den måtte hjem i kassen. Jeg fik den for ca 50% af hvad jeg havde som max bud... andre må vist mene at den er for speciel.

vh Baun
Hvor er den dog flot. Dumt man ikke følger bedre med på Lauritz. Du kan sige hvad du vil, men fik du den til 50% af dit max, så vandt du den da på en måde (undskyld)
En absolut sjælden constellation skive, men absolut enig i at det er en af de flotteste, og standen - også på guldkassen er også flot.
Indmaden er det svært at forestille sig andet end er OK men lad høre når du ved hvad der er i den
Stort tillykke

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#40
Der ok - jeg føler også at jeg vandt den!

vh Baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)