Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Hmmmmmmmmm
er det ikke det det siger - uret?
De er meget sjove de der elektriske Omegaer fra 70'erne.
Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg synes om dem - men jeg har jo da en enkelt i samlingen - for ligesom at slutte (tidsmæssigt) mine Constellations med "den nye tid"
Beskrivelse
Mærke og model: Omega Constellation Electronic 300 Hz
Årgang: 1972
Kasse: Chusion, Stål i pæn og observatorium i stål på bagkassen.
Højde: 10,6 mm
Diameter: 36,5 mm uden krone
Skive: Flot Two tone dybblå skive med det karekteristiske røde felt med Omega logo kl 12.00. Timemarkeringer og visere i flot
Rem: Sort Læder rem
Caliber: 1250 Elektrisk 300 Hz værk med dato,
Caliber nr.: 34219302
Ref. Nr.: 198.002
vh Baun
•
Svar: 1,094
Tråde: 196
Modtaget Likes: 143 i 54 svar
Givet Likes: 9
Ikke helt Baun:
"In 1973, Omega introduced the tuning fork Calibre 1220 and 1230 "Megasonic
F720 Hz" watches to the Basle Fair. The calibre was developed by Max Hetzel, the inventor of the Bulova Accutron.
In the same year, Omega introduced the first analogue quartz watch fully
developed by themselves : the Megaquartz 32 KHz. It was assembled in a
modular way.
Make: Omega
Model: Omega Constellation Megaquartz 32 KHz
Case: Stainless Steel / Gold plated
Back: Screwdown Stainless Steel
Crystal: Mineral
Size: 38mm dimater incl. crown
Movement: Omega Cal. 1310
Year: 1974ish
Det er muligt at stoppe sekundviseren (kl 14) - for at præcist stille tiden. Dato QS.
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Ikke hel Baun....
Jeg er lidt tungnem og forstår ikke hel budskabet, men jeg er sikker på at du prøver at fortælle mig noget vigtigt! Hjælp!
Min samling er Omega Dress fra ca 1950 til ca 1970 - altså en 20 årrig periode - den bedste i Omegas historie efter min mening!
Så jeg har disse 15-20 Constellations og vil gerne slutte tidslinien med en værdig repræsentant for overgangen til de nie tider.
Og hvad er det sp du siger - er der en bedre repræsentant til at gøre dette. Jeg leder efter en i Guld - men ellers?
vh Baun
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Givet Likes: 0
Baun Skrev:Ikke hel Baun....
Jeg er lidt tungnem og forstår ikke hel budskabet, men jeg er sikker på at du prøver at fortælle mig noget vigtigt! Hjælp!
vh Baun
Megaquartz'en er ikke med stemmefaffel og "hummer" derfor ikke!
•
Svar: 742
Tråde: 27
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Sjovt ur, det var vel et af de første quartz ure, sekundviseren går vel med 1 sek. interval og flyder ikke som en F300?
Thomas
•
Svar: 1,094
Tråde: 196
Modtaget Likes: 143 i 54 svar
Givet Likes: 9
Speedy Skrev:Baun Skrev:Ikke hel Baun....
vh Baun
Megaquartz'en er ikke med stemmefaffel og "hummer" derfor ikke!
Spot on - Dr. Speedy.!
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Din electronic med 300 mhertz har stemmegaffel til erstatning for den svingende balance i et mekanisk ur. Derudover er stemmegaffeluret i princippet et mekanisk ur, det er bare svingningerne som er sat en ordentlig gang op. Din sekundviser flyder som et mekanisk ur, eller endnu mere faktisk
Det andet er et quarts som godt beskrevet tidligere (det var det med stemmegaflen måske også - ville bare knytte stemmegaffel og det mekaniske ganske meget sammen)
vh
•