Dårlige salgsbilleder
#11
Mads Gjødesen Skrev:Jeg syntes da næsten det er værre at folk poster de samme billeder igen og igen på forumet af ting der er set 100 gange før.
/Mads

Ingen nævnt og ingen glemt! Icon_cool

Jeg tror nu nok at mange af os nyder de mange billeder - som jeg har sagt i en tråd før: Billeder er jo ikke kun for at se uret, men simpelthen for at se billedet!

Og billeder er nu engang vældig gode til at illustrere hvad man mener.

Istedet for at du beskriver en perfekt patina på en Rolex er det bedre at vise et godt billede - også selvom billedet tidligere har været vist 5 gange i andre sammenhænge!

Så billeder jatak! Icon_e_biggrin

vh Baun
Svar
#12
DigitAl@n Skrev:.... og så burde hjemmesiden være programmeret efter html-standarder, således at os med Firefox og Mac også kan se billederne.
Jeg tror Jan der kører det ganske meget på hobby plan har mere end nok at gøre med at vedligeholde så den fungerer i IE, men Bjørn har i en anden tråd vist hvordan den fungerer i Firefox. Du kan i firefox downloade en IE TAB tilføjelse, så Firefox behandler sider som IE gør.
Skat og en dal andre kører heller ikke i Firefox med digital signatur osv - så det er det besvær man får ekstra ved at ville gå en anden vej . Søg firefox under søge funktionen, så finder du sikkert han step by step vejledning som virker fint under firefox
(ved ikke hvordan det er med Mac men sikkert samme)
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#13
Det virker ikke på samme måde i Firefox på mac (ikke her ihvertfald..)

Men man kan da sagtens se billederne i Safari på mac.

/Crook (der aldrig ville bytte sin mac for en vista!)
Svar
#14
Hej...

Jeg er nu ikke helt uenig med Sogge i hans betragtninger omkring kvaliteten af salgsbillederne...som sælger er man interesseret i at få solgt varen og præsentationen er altafgørende, dvs. gode billeder af varen.

Det jeg forsøger at sige er, at det er i sælgers egen interesse at frembringe nogle fornuftige billeder.

Det skal lige siges at jeg ikker er nogen ørn i det at fotografere, men bare det at billederne er rimeligt skarpe hjælper en del.

Bare min 5 cents!

Peter
Svar
#15
Baun Skrev:
Mads Gjødesen Skrev:Jeg syntes da næsten det er værre at folk poster de samme billeder igen og igen på forumet af ting der er set 100 gange før.
/Mads

Ingen nævnt og ingen glemt! Icon_cool

Jeg tror nu nok at mange af os nyder de mange billeder - som jeg har sagt i en tråd før: Billeder er jo ikke kun for at se uret, men simpelthen for at se billedet!

Og billeder er nu engang vældig gode til at illustrere hvad man mener.

Istedet for at du beskriver en perfekt patina på en Rolex er det bedre at vise et godt billede - også selvom billedet tidligere har været vist 5 gange i andre sammenhænge!

Så billeder jatak! Icon_e_biggrin

vh Baun

Ja enig! Når billedet med fordel kan vise noget specifikt er det super, men når Poul og Hans har købt et nyt LV/Seamaster ect. og smider et tilfældigt mobilkamera billede på, kan det være det samme. Anyway det sætter skam ikke mit pis i kog, så fortsæt da endelig... Icon_e_biggrin Jeg syntes måske bare ikke relevansen er overdrevet stor.

/Mads
Svar
#16
Mads Gjødesen Skrev:Sælger betaler selv for annoncen så han kan vel gøre som det passer ham.

Naturligvis kan han det, men det skal da ikke forhindre mig i at opfordre sælger til at bringe nogle ordentlige billeder. Det er vel i køber & sælgers fælles interesse at markedet "flyder" så smertefrit som muligt!?

Selvfølgelig kan jeg springe annoncer med dårlige billeder over, men det er vel hverken i sælgers eller min interesse, og det er egentlig bare det jeg prøver at komme med et forslag til at undgå, - til alles fælles bedste.....

Icon_smil Sogge
Svar
#17
Hej

Jeg er helt enig med Mads og Sogge, dårlige billeder er ikke vejen frem i en salgsannonce, ligesom billeder af ure der er vist 1000 gange før ikke er det.

MVH Peter
Svar
#18
peter Skrev:Hej

Jeg er helt enig med Mads og Sogge, dårlige billeder er ikke vejen frem i en salgsannonce, ligesom billeder af ure der er vist 1000 gange før ikke er det.

MVH Peter
Helt enig - dog vil jeg nok sige at hvis det drejer sig om lidt usædvanlige ure sker der intet ved at de gentages som billede her. Det kan være mine egne (en kolonnehjul) eller en af Bauns Omegaer eller mange andre- hvis det kommer i en tråd hvor det giver relevans til spørgsmålet.
Der er det tåbeligt hvis spørger og alle andre skal linkes til andre tråde eller selv finde rundt i tråde efter et billede - så den slags gentagelser går jeg ind for.
Mindre relevant er det at gentage billeder hvis det er helt nye sager som findes på fabrikkens hjemmeside - men her siger jeg dog at gentage - for jeg har stor respekt for, at folk der lige har købt et ur, har lyst til at vise det her inde - og få et "Teløgge" med "klokken".
Det er lidt af forummets spændvidde og mange starter med en "Festina" typen kronograf og slutter som eksperter i et eller andet sjovt.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#19
hannover_dk Skrev:Mindre relevant er det at gentage billeder hvis det er helt nye sager som findes på fabrikkens hjemmeside - men her siger jeg dog at gentage - for jeg har stor respekt for, at folk der lige har købt et ur, har lyst til at vise det her inde - og få et "Teløgge" med "klokken".
Det er lidt af forummets spændvidde og mange starter med en "Festina" typen kronograf og slutter som eksperter i et eller andet sjovt.

vh

Jeg vil gerne præcisere, hvad jeg mener med at jeg gerne vil se billeder!

Jeg er jo ikke dødintereseret i at se frabrikkens superbillede af en Seamaster Bond igen, igen, igen....

Men jeg vil meget gerne se, hvad en amatør kan præstere med sådan et ur og et kamera. Hvordan han kan få et andet lys på uret, så det fremtræder på en anden måde - eller måske i en anden kontekst - sammen med en havørred - eller en fiskekniv - eller liggende på en åbentlyst tom tegnebog.

Altså ikke blot et billede af et ur men "En mands billede af hans ur" - se det er altid spændende! - også selvom man har set denne urmodel 100 gange før.

Hvad der selvfølgelig kun er for pjat skyld - for at fortælle at man igen har fået en baby - er de mange billeder, taget med en mobiltelefon eller uden den store foto kvalitet. De er bare sjove og viser en persons glæde ved et nyt ur - Ingen stor oplevelse at se på - men glæden smitter da og det er altid herligt, når nogen viser ure og glæde!

Derudover er der jo de helt sublime billeder, som vi heldigvis ser flere og flere af! Tænk bare lidt tilbage - for 3.4 år siden, var vi vildt begejstede blot billedet var skarpt! Se hvad der vises idag. Flotte kreative billeder taget af dygtige fotografer.

Jeg vil se mere!

vh Baun
Svar
#20
Det er i virkeligheden lidt med ure, som med babyer. Jeg mener, de ligner jo også hinanden alle sammen, men alligevel skal de stolte forældre altid vise billeder af deres lille ny. Man er da altid stolt af sit nyeste "barn" og vil gerne vise det frem. Jeg nyder og se brugernes billeder herinde, uanfægtet at jeg har set den pågældende model mange gange før, for som Baun så rigtigt skriver, er der jo ofte stor kreativitet blandt fotograferne, hvilket gør at billederne altid er lidt forskellige...So, keep 'em coming!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)