Explorer II
Tror det næste ur, i det det der begynder at ligne en Rolex-samling, skal være et Explorer II (med hvid dial).

Men hvilken årgang/udgave skal det være....Og her tænker jeg ikke på Steve McQueen eller Cream dial... Icon_smil

Er mest til de ældre modeller med stifthuller, uden SEL og "sport-lås"

Hvad siger I, hvilke årgange/udgaver er interessante og hvorfor??

På forhånd tak for jeres input!
Svar
hvilket hovmod af en Rolex novice - men noget med før 99 gerne med T<25 så det er en tritium skive vil jeg sige
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
MICAR Skrev:Tror det næste ur, i det det der begynder at ligne en Rolex-samling, skal være et Explorer II (med hvid dial).

Men hvilken årgang/udgave skal det være....Og her tænker jeg ikke på Steve McQueen eller Cream dial... Icon_smil

Hmm ja med de parametre er der jo kun ref. 16570 tilbage... Mht. årgang og udgave er der ikke så meget at vælge imellem. Som John skriver er der tritium vs. luminova. Dvs. før/efter ca. 1999. Tritium er i mine øjne sjovere end luminova og tritium modellerne har også non-SEL samt stifthuller.

Så du skal gå efter et 16570 fra før 1999 med T<25 i bunden af skiven.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:
MICAR Skrev:Tror det næste ur, i det det der begynder at ligne en Rolex-samling, skal være et Explorer II (med hvid dial).

Hmm ja med de parametre er der jo kun ref. 16570 tilbage... Mht. årgang og udgave er der ikke så meget at vælge imellem. Som John skriver er der tritium vs. luminova. Dvs. før/efter ca. 1999. Tritium er i mine øjne sjovere end luminova og tritium modellerne har også non-SEL samt stifthuller.

Så du skal gå efter et 16570 fra før 1999 med T<25 i bunden af skiven.

/Mads

Tak for jeres input.

Men er alle 16550 cream dial eller er de til at finde til "menneskepenge"?
Svar
Hej MICAR

16550 laves også med sort urskive, til langt færre penge end en cream dial 16550, men jeg vil gå efter en 16570 med sort urskive, da den er billigere, og urene er næsten ens, eller 16570 med hvid urskive, den sælges iøjeblikket lidt billigere end den sortskivede, og er iøvrigt det billigste sports Rolex iøjeblikket.

MVH Peter
Svar
Der er næsten ingen forskel på et 16550 og 16570 med mindre 16550 har cream. Så enten skal du smide kassen for sådan et eller også kan du lige så godt købe et 16570. Et sortskivet 16550 koster meget mere end et 16570 men visuelt er de ens. Jeg tror ikke på 16550 uden cream. De ligger for tæt på 16570 til at rykke fra rent prismæssigt.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Der er næsten ingen forskel på et 16550 og 16570 med mindre 16550 har cream. Så enten skal du smide kassen for sådan et eller også kan du lige så godt købe et 16570. Et sortskivet 16550 koster meget mere end et 16570 men visuelt er de ens. Jeg tror ikke på 16550 uden cream. De ligger for tæt på 16570 til at rykke fra rent prismæssigt.

/Mads

Hvad mht. plexi, kommer 16550 plexi eller skal man længere tilbage?
Svar
16550 kommer kun med safir. Skal det være Explorer II med plexi er der kun ref. 1655. Men den er også klasser federe end 16550, men også lidt dyrere.

/Mads
Svar
Hej

Med hensyn til 16550 er det kun cream dial der er interessant, da de andre ligner 16570 næsten på en prik. Icon_e_confused

MVH Peter
Svar
God aften

Har Explorer II ref. 16570 altid været med 3185 værket siden lanceringen i ca. 1989?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)