Hjælp...søger råd/info om Submariner køb!?!
Heysan garvede Rolex freaks...

Jeg skal have mig et Rolex Submariner, og det kommer noget bag på mig hvor mange forskellige versioner, årgange, urskiver og urværker der findes i dem!

Jeg er meget i tvivl om hvilket der er det bedste køb og søger derfor jeres råd?

1) Hvilket urværk er at foretrække?
(Har alle Rolex urværk fra ETA?)

2) Tritium urskive, er det et must eller hvad?
(Hvad er det fede?)

3) Hvorfor ikke vælge et relativt nyt ur i stedet for et ældre?
(Det nye ur burde jo være i bedre stand end et gammel fra 70´ mht. urværket m.m., automatik urværk bliver jo slidt!?!)

4) Hvorfor køber alle ikke "kermit" modellen, man kunne forestille sig, at det stiger i værdi, da det kun er produceret i 5 år? Man kan jo desuden få sat sort dial på senere U.B.???

Alle indspark værdsættes... Icon_razz
Svar
Du vil kunne få masser af svar ved at søge i de mange artikler herinde, og du vil bl.a. få at vide, at Rolex er in-house, så de netop ikke bruger ETA. Ellers er det bedste bud nok, at du går ind til en af de brugt forhandlere, der reklamerer på forsiden og prøver dig frem. Hvis du vil købe nyt, er der forhandlere flere steder i Danmark.

/Bjørn.
Svar
Ok, jeg søger videre i forummet efter info!

Jeg havde umiddelbart ikke tænkt mig at købe nyt, da budgettet ikke helt er til det, havde forestillet mig noget i retning af 20.000,-

Nogle gode forhandlere I kan anbefale, vil helst ikke tages ved næse jo!?!
Svar
Jeg kan anbefale Bjarne Vork i Jylland og Bo Mølbak i Kbh, mn det bliver nok svært at finde noget til 20.000,-. Prøv at se på de ure, der er til salg på denne hjemmeside - eller på den konkurrerende, der bør du kunne finde noget.

Mvh. Peter
Svar
Tak for hjælpen, jeg kigger videre!!!

Er 20K urealistisk da?

Jeg har bare ikke nerver til at "satse" på et privat køb, med alle de kopiure der er i omløb!?!

Men forhandlerne skal jo også tjene lidt...
Svar
Jeg tror, at 20.000 er urealistisk. De fleste nyere m. boks og papirer ligger omkring 24.000,- og over hos forhandlere. Ældre kan være dyrere, hvis de er eftertragtede af samlere. Ure fra slut 90'erne uden boks og papirer kan måske fås billigere. Gå i så fald efter Explorer II, der ikke synes at være i så høj kurs, eller en GMT II.

Peter
Svar
Rolex Wannabee Skrev:Jeg har bare ikke nerver til at "satse" på et privat køb, med alle de kopiure der er i omløb!?!

Det er rigtig godt at være på vagt - men tjek salgssiderne her og hvis du er usikker lige inden du køber, så kan du måske finde information om sælgeren i "Good Guys/Bad Guys" forumet.

Hellere det end at udtrykke begejstring for det "Rolex" du fik til €500 på Ebay "waterproof and with real Swiss hack movement". For den begejstring skal vi nok hurtigt få vendt Icon_twisted

/Bjørn.
Svar
Citat:1) Hvilket urværk er at foretrække?
(Har alle Rolex urværk fra ETA?)

Ingen orginale Rolex ure har ETA værk !!!
De har alle Rolex's in house værker.

Citat:2) Tritium urskive, er det et must eller hvad?
(Hvad er det fede?)

Nej, det er ikke et must. Men hvis du har et gammel Rolex, er det kun "rigtig" hvis det er med tritium skive. Det fede er at det får patina (bliver lidt mørk gullig).

Citat:3) Hvorfor ikke vælge et relativt nyt ur i stedet for et ældre?
(Det nye ur burde jo være i bedre stand end et gammel fra 70´ mht. urværket m.m., automatik urværk bliver jo slidt!?!)

Hvem siger du skal vælge et gammelt ??? Et gammelt vintage ur er fedt netop fordi det er gammelt. Hvis du bare vil have et Submariner, vil det da være tosset ikke at købe et næsten nyt og sparer penge.

Citat:4) Hvorfor køber alle ikke "kermit" modellen, man kunne forestille sig, at det stiger i værdi, da det kun er produceret i 5 år? Man kan jo desuden få sat sort dial på senere U.B.???

Der er vist ingen der ved hvor længe LV modellen bliver produceret. Det produceres stadig.
LV modellen er med sort dial (den eneste forskel er at det er en maxi dial). Du kan mod betaling få sat et sort lynette indlæg på, men hvorfor skulle man gører det ???

Det bliver svært at finde et ur til max. 20K. Men du kan måske få en nyere sub uden dato til ca. 20-23K.

Hvis du køber af en her inde, skal du ikke være bane for at købe et kopi ur. Hvis du stadig er nervøs, så afslut handlen ved en Rolex forhandler som kan sige OK for uret.

MVH

Jacob
Svar
Flot arbejde Jakob med at skære i citaterne og perfekte svar. Synd det er så besværligt at skære op på den måde -
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tak for hjælpen Gutter, jeg er taknemlig for de konstruktive input!!!

...ender nok med at bruge bruge 23-25K på et sub fra slut 90´erne!
(For det er lidt cool med det oldschool tritium look, det kan jeg sagtens følge jer i)

Hvilken årgang har rolexrolexrolex rundt i kanten af urskiven?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)