Så fik jeg mit sortskivede Seamaster - nye billeder 29.09.08
Hvis man læser min første tråd her på forum vil man opdage, at min motivation for at oprette mig som bruger her, var at jeg gerne ville have nogle råd til at finde mig en fint sortskivet vintage Omega Seamaster.

Det blev aldrig rigtig til noget. Fokus blev hurtigt flyttet over på ældre Omegaer, gerne med militær baggrund - men den sorte Seamaster har nu alligevel spøgt i baghovedet lige siden.

Nu har jeg så endelig fået fingre i en:

İmage

İmage

İmage

(Beklager de dårlige billeder, lyset er ikke det bedste lige nu)

Det var lige netop sådan en jeg gerne ville have i sin tid; en smukt (stardust) patineret sort skive, manuelt værk og et sømonster på bagsiden. Kassen er enkel og stilren og visere og skivelayout harmonisk. Det hvide datovindue generer mig mindre end jeg egentlig ville have troet, faktisk synes jeg at det er en fin detalje at det er så tydeligt nu når der rent faktisk er dato i værket.

Kassen er 34 mm. i diameter uden krone, småt vil nogen måske mene, men jeg kan, som bekendt, godt lide små ure. Desuden føles det en del større end 34 mm. når man har det på.

Uret er nyserviceret og har nyt originalt glas - det tikker derudaf og værket lyder sundt.

Jeg har ikke haft det åbnet endnu (mit værktøj ligger et eller andet sted i flytterodet), men jeg vil skyde på at uret er fra en gang i 60'erne, måske sent i 50'erne.

Jeg er rigtig glad lige nu - der er ikke noget som at får sig en god ur-gasme Icon_e_smile

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
Det er godt nok et flot ur - tillykke !!! Icon_e_smile
Svar
Fed kasse, fed skive, fed krone og en særdeles fed bagside - fedt at det er i flot stand ....

Det kan godt være en af de tidligste manuelle Seamastere.

et fedt ur - og en herlig Omega - tillykke med det!

må man spørge hvor du fandt den?

vh Baun
Svar
Der kom en samler fra Fredericia forbi her til aften for at købe en Eterna af mig - det endte med at jeg købte en Seamaster af ham i stedet for Icon_e_smile

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
Superflot seamaster, som vel er fra først i 60'erne??

Dejligt når noget så flot kommer og maser sig på ens hoveddør!

Ligner den ikke meget den sortskivede du købte af mig, som så bare ikke var en seamaster, eller??
Svar
Mega flot Seamaster Icon_e_biggrin Tillykke med det
Svar
Super flot - og herligt at se nogle dress ure og flot monster på bagsiden
få det åbnet i en fart så vi kan høre hvornår det er fra og hvilken Cal der sidder i ?

mif
Svar
Speedy: Den minder lidt om sorte 30 mm. jeg købte af dig. 30 mm'eren er dog større (36 mm) og skiven har lidt mere patina (dog helt samme lækre stardust patina), her er den sammen med sin hvide tvilling:

İmage

Mif: Jeps, kassen skal af snarest muligt. Jeg skal bare lige finde værktøjet - eller få nusset mig ned til Peter. Jeg skal alligevel have mig en brun rem til uret.

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
Nu har jeg sat en midlertidig brun rem på. Eneste ting som ærgrer mig lidt med uret er at det er til 19 mm. remme, der er ikke mange pæne enkle remme at få i 19 mm.

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
Elbæk Skrev:Nu har jeg sat en midlertidig brun rem på. Eneste ting som ærgrer mig lidt med uret er at det er til 19 mm. remme, der er ikke mange pæne enkle remme at få i 19 mm.

Mvh.

Jakob
Nå ja - jeg er gammeldags på det område og til sort skive fra den tid - sort rem.
19mmm? lyder specielt for den - tror du ikke der er lidt slør i dit 18mm mål??
Jeg har ikke set dem med 19 mm - men Baun ved måske bedre?

I alle fald, om den nu er 19 mm (tvivl) så brug dog 20 mm rem, den kan sagtens klemmes på
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)