Hvem kan fjerne coatning på en Omega PO
Jeg er super glad for mit PO, men jeg kan ikke forstå at man har coatet oversiden idet dette lag kan ridses, hvilket glasset under ikke kan.

Se mere om dette problem her:

[url]"http://rolexreferencepage.com/SDPO/sd%20vs%20po.html">http://rolexreferencepage.com/SDPO/sd%20vs%20po.html[/url]

Problemet er at jeg har nogle små ridser, som jeg ønsker fjernet.

Coatningen burde kunne fjernes, men hvem kan Icon_question

Hilsen en mand som ikke kan li' ridser

Icon_twisted
Svar
Den kan poleres væk med keramisk ovnplade rens.
Michael
Svar
Hmm, det virkede ikke med keramisk ovnplade rens. Har lige prøvet idag Icon_cry

Andre forslag Icon_question Icon_question
Svar
runzuk Skrev:Hmm, det virkede ikke med keramisk ovnplade rens. Har lige prøvet idag Icon_cry

Andre forslag Icon_question Icon_question

Polywatch...
Svar
Enkelte producenter coater deres glas så coatingen får stort set samme hårdhed som selve safirglasset, dvs. vi faktisk taler diamantpasta for at få slebet det væk.

Jeg kender dog ikke til hårdheden på omegas coating.

Thomas
Svar
Jeg har prøvet at købe diamantpasta, men det ridsede mit safirglas, selv med den fineste 0,5my.
Det kan jeg ikke anbefale!

Jeg ved at man kan polere refleksbehandlingen af, på en polermaskine. (sådan en urmagere har)
İmage
Svar
Hvorfor så ikk smide den til en urmager, i stedet for at risikere at ødelægge glasset....
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
...Eller købe et vintage ur med plexi Icon_e_wink De kan poleres med autosol, tandpasta eller polywatch og se ud som ny. Smadre man det koster det 200-300 kr. for et nyt glas. Sorry det var et sidespring, men trods alt en fordel ved vintage frem for nyt.

Jeg vil også anbefale at får en urmager til at klare processen. Det kan være en giftig sag og et nyt glas koster kassen.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:...Eller købe et vintage ur med plexi Icon_e_wink De kan poleres med autosol, tandpasta eller polywatch og se ud som ny. Smadre man det koster det 200-300 kr. for et nyt glas. Sorry det var et sidespring, men trods alt en fordel ved vintage frem for nyt.

Jeg vil også anbefale at får en urmager til at klare processen. Det kan være en giftig sag og et nyt glas koster kassen.

/Mads
ja ja ja og ja til det første - og til det sidste også ja - og hvordan kan man i øvrigt være sikker på at ridsen kun er i coatningen - selv safir glas kan ridses - men OK det er da absolut muligt det kun er coatningen

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej. Uret har tilhøret mig i tidernes morgen såvidt jeg husker og den eneste måde jeg kan anbefale man fjerner coating på er ved at få en urmager til at polere det væk. Det er hårdt og kræver de rigtige værktøj/midler/maskiner osv.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)