IWC ref. 3536 og gummirem?
#11
Vildt flot ur og hlt super med gummirem - jeg ville ikke være i tvivl om at vælge gummi til den - den løfter uret endnu længere bort fra det almindelige.
(velco kombien for thumbs down)
Sjældent jeg virkeligt føler jeg burde eje et sådan - hvad har uret for ref? (står måske i tråden et sted men fandt det ikke lige)

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#12
John, den gamle Aquatimer hedder 3536-01/02/03 - hvor 01 er titanium, 02 er stål og sort skive, og 03 er stål og hvid skive. Produceret 1998-2004 - med T-skiver frem til 2001 +/-. Hvis du søger her på sitet på 3536, er der lidt om de forskellige sorte skive - blank/mat, kort 27-33 min-markeringer, etc.

Der er lavet cirka 6.000 stk. - ca. 50% 01'ere, ca. 400 stk. 03'ere og resten 02'ere. Rygtet siger, at produktionen blev stoppet, fordi det var for dyrt (og ingen tvivl - det er smæk for skillingen!).

Nu skal jeg bare finde en gummirem - men den kommer både i "normal" og "XL" - nogen der kender forskellen (her tænkes ikke på at XL er længere... (!) - men på følelsen af at bære den ene fremfor den anden). XL er vist hhv. 16cm og 8cm plus de 5cm for ure, hvilken næsten gør, at den kan nå tre gange rundt om min arm...
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
#13
peter Skrev:Hej

En superlækker gummirem, og så kun til 130 dollars, det er billigt for en original IWC rem. Icon_e_biggrin

MVH Peter
Ja det lyder billigt - men ved du hvad den koster med foldespændet?
Og hvad koster uret egentlig inden det udgik som standardpris med lænke?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#14
hannover_dk Skrev:
peter Skrev:Hej

En superlækker gummirem, og så kun til 130 dollars, det er billigt for en original IWC rem. Icon_e_biggrin

MVH Peter
Ja det lyder billigt - men ved du hvad den koster med foldespændet?
Og hvad koster uret egentlig inden det udgik som standardpris med lænke?

vh
Et spænde koster vist ca. 30 EUR.

Jeg ved faktisk ikke, hvad listeprisen var.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
#15
29 K hos OM for den sidste de skubbede afsted for 3 mdr siden
LN
Svar
#16
LN Skrev:29 K hos OM for den sidste de skubbede afsted for 3 mdr siden
Har OM haft 3536-2 liggende indtil for nogle måneder siden?

Produktionen stoppe for fire år siden Icon_e_surprised
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
#17
Citat:LN skrev:
29 K hos OM for den sidste de skubbede afsted for 3 mdr siden

Har OM haft 3536-2 liggende indtil for nogle måneder siden?

Produktionen stoppe for fire år siden Shocked

Nej det var en Ti version, 3536-01.
Ja jeg var også inde og kigge på den og spurgte til det og grunden var såmænd at de havde købt en masse af dem (både SS og Ti) ligeså snart de hørte at 3536 skulle udgå af produktionen. Men ja, blev også ret overrasket over at se sådan en hos en Ad´er...
Svar
#18
GTwatch Skrev:Måske man skulle have fat i sådan en gummirem - ser sgu godt ud!

Jeg må på jagt...
Ja det gør - hvor mon man får fat i sådan en - gummirem med foldespænde?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#19
Der er en gummirem (u. foldespænde) til salg på urtossesiden. Iøvrigt også en velcro-nylonrem.
Jeg er personligt lidt i syv sind med den der velcrorem - bare for at være lidt på tværs af den herskende stemning Icon_smil På den ene side medgiver jeg, at det ikke umiddelbart er superharmonisk sådan rent designmæssigt. Omvendt synes jeg lidt, at man kan anskue velcroremmen som en funktionel plusting, der gør, at man fx kan sætte uret uden på dykkerdragten eller en jakke og tilpasse/optimere komfort og funktionalitet. Med en sådan tilgang, synes jeg, at man kan se positivt på velcroremmen som understreger 3536 primære styrke (i mine øjne) som et low key, no-bullshit kvali tool-watch. Det skal bemærkes at jeg har titanium udgaven, som jeg finder mere er i no-bull kategorien designmæssigt end ståludgaven med de polerede midterstykker. Ikke hermed en nedgørelse af ståludgaven - som jeg var et k-hår fra at hoppe på - men endte med tit da den bedre komplementerer mit udvalg.
Just my 2c
LN
Svar
#20
jeg syntes faktisk velcroremmen er lidt rå

hvis velcro- og gummirem på urtosser havde været til stålmodellen havde jeg nappet dem med det samme. Icon_e_confused

nogen der ligger inde med en gummirem med stålspænde de vil af med så vil jeg gerne købe en Icon_razz
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)