Kunne godt tænke mig et par tilkendegivelser.
Kære Omega forum brugere.
I en tråd på "Vintage" forum, fandt vi det begrædeligt, at mange gode links, ideer og mere uddybende indlæg efterhånden "Druknede eller begravedes" langt nede i systemet.

I den omtalte tråd skrev jeg et ide oplæg:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?p=54258#54258" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?p=54258#54258</a><!-- l -->

Dette oplæg har jeg drøftet med Jan, således:

Kan det lade sig gøre, at jeg skriver en tråd, med den relevante overskrift og indhold, og du som administrator tildeler posten status som "opslag".
Så bliver den stående øverst i forum'et; men det forudsætter naturligvis, at jeg bibeholder rettighed til at ændre den?

Når der så er ønsker eller indslag om emnet, retter jeg "opslaget" ved at tilføje nye links, fjerne gamle brudte osv. og tråden bliver fortsat sat øverst i forum?

Jeg aner ikke om det teknisk kan lade sig gøre, og "flager blot strøtanken op", så du evt. hovedrystende kan skyde den ned - he he.

Med venlig hilsen
Torben Holm (Geodoc)

Med venlig hilsen / Best Regards / Grüsse
Jan Kirk
Vintageure.dk / MotoDuc.dk

Det drejer sig altså om en tråd, der får status af "opslag" eller "sticky", og som altid står øverst i Omega forum'et.

Her kan vi så oversigtligt finde de gode links til informative sider og artikler.

Jeg har tilbudt Jan, at organisere og vedligeholde en sådan "link tråd" foreløbigt for et år.

Hvad synes i?

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
At det er super helt enkelt. Min tråd om gode urmagere var naturlig nok der - den kunne fyldes på over tid.

Absolut en superide

Godt gået (det kan godt være man skal se bort fra min historiske beskrivelse i Rolex forumet om DERFOR ROLEX - der er nogen der mener der er ukorrektheder i den Icon_razz

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Fantastisk ide. Godt initiativ.....
Svar
Rigtigt godt initiativ Torben, og John og hvem der kom på det!
Svar
Kanon idé !! Icon_e_smile

Intet mindre !!
Svar
JA, JA og atter JA.

Superinitiativ.
Icon_+1
Svar
Speedy Skrev:Rigtigt godt initiativ Torben, og John og hvem der kom på det!
... Det er John, der først kom på ideén:
[url]"http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?p=33836#33836">http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic. ... 3836#33836[/url]

Nu har vi så fået:
- grønt lys til at realisere den
- en forumdeltager (Geodoc) til at vedligeholde / opdatere tråden (opslaget)

Det er ikke meningen, at jeg skal eller vil optræde som smagsdommer.
Alle links, artikler og indlæg, der ønskes optaget i tråden kommer med.

Det eneste jeg lægger til, er mine (fattige) evner for at "Systematisere og skabe orden på kaos"

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Eneste problem bliver vel hvis der kommer mange, for hvor skal de stå? Står de øverst - så ser man jo slet ikke de nye indlæg - eller skal de - hvis/når de får succes - have en selvstændig del - så man kan se de ting som er generelle og følges op mon?

Vi skal så selv huske at bede om at tråden må komme med der, og der skal rettes i hoved indlægget så man ikke skal gennem en hel tråd men kan se alle de indsamlede oplysninger oppe i den første tråd - ex Baun - Omega semaster Geneve - hvor fleres oplysninger kunne rettes ind i første indlæg?

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
John har selvfølgelig ret i at der kun skal linkes til "væsentlige indlæg" som kan holde vand...

Det kræver, at den som starter indlæget får det redigeret færdig med de input der må komme. Altså opdateret det første indlæg med fakta.

Mit indlæg om Seamaster De Ville kontra Seamaster vil formentlig ikke få tilstrækkelig substans til det - den må forblive en almindelig tråd.

Andre indlæg opnår (eller har fra starten) mere konkret stof og vil være egnet til at blive linket til! Torben har vist gode eksempler på dette!

vh Baun
Svar
Baun Skrev:John har selvfølgelig ret i at der kun skal linkes til "væsentlige indlæg" som kan holde vand...

Det kræver, at den som starter indlæget får det redigeret færdig med de input der må komme. Altså opdateret det første indlæg med fakta.
ode eksempler på dette!

vh Baun
Kan tråd-starteren ikke bare fortsætte i princippet i al evighed, med at update øverste indlæg - selv hvis den ophøjes til en GEO tråd? Sådan bør det være - for det er jo et levende miljø

Ja måske Geneve tråden ikke tåler det Meeen . med lidt flere oplysninger samlet for oven - så i Omega forummet - en tråd som angiver karakteristika for alle de gamle Omega modeller - var knageme da en god ting at have - den skal bare startes Per

vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)