Ur forretning i tør anbefale
Under good guys og andre steder kommer sommetider tip til hvor man kan finde gode engagerede urmagere. Vi kender jo alle Peter H, Krognos og Mølbak, men jo flere jo bedre, også gerne så de bliver lidt lettere ikke at bo i København eller Horsens Icon_e_smile

Hvis i vil skrive svar her på hvem i bruger (jeg kan huske en i Holbæk mener jeg og måske Sorø?) så skal jeg samle dem jeg kan + dem der nu var nævnt i Ålborg i EN tråd som jeg kan give emne der gør den nem at hitte

Det er derfor jeg her skriver urforretning i emnet - så jeg stadigt har urmagxere frit som emne til den fælles samletråd

Gerne med telefon på dem også hvis i har det.
Det er jo ingen garanti, men så ved folk da at nogen herinde har fundet de pågældende dygtige og rimelige til vore vintage ure

Skriv løs - men kun dem i virkeligt har tillid til

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Ragner i Odense har altig givet super service, spørg efter steen.
Ham har vi brugt i gemmem de sidste 10 år.

mvh
kristian
Svar
kf Skrev:Ragner i Odense har altig givet super service, spørg efter steen.
Ham har vi brugt i gemmem de sidste 10 år.

mvh
kristian
Taler vi Rolex eller i det hele taget også vintage ure generelt (helt OK med nogen special forretninger og kontakter - men godt lige at have med)

Jeg venter nok en uge med at samle det hele op

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
I Aalborg kan jeg anbefale følgende til service af "gængse" ure:

-Ørsnes i Aalborg Storcenter (snak med Henrik Hyttel), 9818-8577
-Engmose Ure, Gravensgade 18, 9810-1610
-Tik Tak ure, Bispensgade 22, 9813-4949

Jeg har meget gode erfaringer med de 3 ovenstående.

Aut. Rolex service kan rekvireres hos Klitgaard, Bispensgade 13. Jeg ejer ikke et Rolex, så jeg kan desværre ikke dele personlige erfaringer med Jer om servicen her, men jeg har aldrig hørt noget negativt om butikken i min omgangskreds.
---
Tommy
(Edit: Telefonnumre tilføjet)
Svar
Fino Tommy - Jeg samler som sagt op til sidst - ved at redigere i mit start indlæg - så jeg kan samle alle gode råd øverst i tråden - keep it coming
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg bruger MØLLERS URE i Holbæk købte mit seamaster der
(da han var aut Omega forhandler).

Har altid fået super behandling og vejledning
så for mig er han bestemt en good guy Icon_cool
Svar
Vi skal nok tættere på hvad det er urmagerne er gode til...

Ellers bliver det vel bare en opremsning af urmagere, som leverer ok arbejde på gamle ure.

Jeg ville nok kræve noget mere:

Fx. denne urmager har indgående kendskab til Vintageure - især Tissot, Certine og xxx. Også nydeligt arbejde på kasserne kan laves med bevaring af skarpe kanter facetter og respekt for særlige slibninger.

Men omvendt behøver jeg jo ikke sådan en liste - den må jo være til begyndere - men derfor endnu vigtigere, at man ikke risikerer at få et fint Vintage ur ødelagt, der hvor man har anbefalet folk at gå ind.

Kan de ovennævnte fx. anbefales til at rense skiver?

Det bliver svært det her. Jeg anbefaler ikke mange til arbejde udover invendig service, skift af krone og glas, som de fleste kan klare ok!

Eksempler på flot arbejde ville også være rart at se!

vh baun
Svar
Butik Dor. Godt kasse arbejd osv. både på nye og gamle
Svar
Columbo Skrev:Butik Dor. Godt kasse arbejd osv. både på nye og gamle

I Lyngby Storcenter vel at mærke Icon_e_wink
Svar
Yes.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)