Ure efter røveri.. hos Ole mathiesen
Hej

Jeg har tænkt hvad der sker med de ure som røverne troede de stjal

De kan vel ikke sælges igen , forsikringen skal vel have dem , men hvad gør de så med dem... Icon_question Icon_question

tja blot en tanke måske nogle ved noget om den slags...
Svar
Mest sandsynligtvis går den på følgende måde: Forsikringsselskabet dækker urenes forsikringsværdi (kan være lidt individuelt - 70 - 100% af indkøbsprisen minus moms) og så får O.M. lov til at købe dem fra selskabet (pris hemligt, men plejer at være 60 - 80% af indkøbsprisen, alt beroende på, hvor meget der er skader / ridser etc. Og derefter holder de "røveriudsalg".
Sådant gik det hos M.C.Mortensen i Herning, når et - par scumbags fra Baltikum prøvede at plyndre bixen i september (?) 2007.
Go´ weekend - Cheers, John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg ved at enkelte ure fra Hingelbergs røveri sidste år røg retur til Breitling som så rettede op på skaderne og derefter blev urene solgt på normal vis. Kommer nok meget an på omfanget af skaderne.

/Mads
Svar
Vi vil alle have billigere ure, bare ikke på den måde.
Jeg håber at personalet er "fit for fight", det må have været en slem oplevelse for dem.
Bankerne er snart pengeløse alle sammen, skal urmagerne også til at være "urløse" forfærdelig (mulig) fremtid.
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Bankerne er snart pengeløse alle sammen, skal urmagerne også til at være "urløse" forfærdelig (mulig) fremtid.[/quote]

Ellers kunne de måske få dummies som mobiltelefoner.

Claus
Svar
Jeg tror forretningerne er nød til at finde på nye beskyttelsestiltag desværre. Der er ikke noget værre end at besøge en urhandler i udlandet og skulle forbi jeg ved ikke hvor mange bevæbnede vagter og dobbeltdøre før man er inde for at glo. Jeg håber ikke at vi får samme tilstande i DK.

Det vil måske også gøre at der bliver færre forhandlere rundt omkring i landet?
Svar
Peter V Skrev:Jeg tror forretningerne er nød til at finde på nye beskyttelsestiltag desværre. Der er ikke noget værre end at besøge en urhandler i udlandet og skulle forbi jeg ved ikke hvor mange bevæbnede vagter og dobbeltdøre før man er inde for at glo. Jeg håber ikke at vi får samme tilstande i DK.

Jeg lagde mærke til, at hos Wempe i Berlin er urene lænket sammen med en tynd lænke som er sat fast i udstillingen. Skal man ha´ et ur skal det løsnes. Så på den måde er et "hit and run" forsøgt forhindret. Men de har også fast vagt på uden for butikken. Her står en mand i jakkesæt og scanner kunder der vil ind
Svar
Morten G. Skrev:
Peter V Skrev:Jeg tror forretningerne er nød til at finde på nye beskyttelsestiltag desværre. Der er ikke noget værre end at besøge en urhandler i udlandet og skulle forbi jeg ved ikke hvor mange bevæbnede vagter og dobbeltdøre før man er inde for at glo. Jeg håber ikke at vi får samme tilstande i DK.

Jeg lagde mærke til, at hos Wempe i Berlin er urene lænket sammen med en tynd lænke som er sat fast i udstillingen. Skal man ha´ et ur skal det løsnes. Så på den måde er et "hit and run" forsøgt forhindret. Men de har også fast vagt på uden for butikken. Her står en mand i jakkesæt og scanner kunder der vil ind
I Kina har de doblet manden i jakkesættet uden for butikken op + ud overjakkesættet forsynet dem med et par effektivt udseende maskingeværer Icon_cool
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Mathiesen har da dobbelt døre så gad vide hvordan de kom igennem dem? Jeg håber heller ikke på vagte i døren. Det vil også bare gøre urene ndnu dyrere Icon_cry

Man burde kunne lave en tidslås på samme måde som i bankerne. Så man kun kunne se 1-2 ure ad gangen og måske 2-3 min. tidslås på hver montra. Det burde være til at lave på fornuftig vis og man har jo tid nok når man kigger ure på ærlig vis.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Mathiesen har da dobbelt døre så gad vide hvordan de kom igennem dem?

De var vidst slået fra pga. en håndværker skulle ordne et eller andet...
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)