En historie fra det virkelige liv...eBay.de
Problemet omkring told/ikke told af ure kan jo udvides til smykker, Louis Vitton tasker, dykker-udstyr, golf-udstyr mmm. Det er jo skruen uden ende....
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Jeg tror nu fortrinsvis at tolderne har fokus på sprit nye ting der umiddelbart lægger op til at være købt på rejsen/ferien hvor embalagen eller kvitteringen også forefindes i bagagen.

Ellers kunne de jo knalde folk for deres brugte mobiltlf, pc´er, mærke tasker, ure, smykker, golfudstyr, ipods, mærke tøj, og hvad kufferten ellers rummer. Man gemmer jo ikke bon/kvittering på alt hvad man køber over 1-2 k, og sikke et cirkus det ville give for told/skat hvis de skulle have dokumansation på alt Icon_rolleyes

Så det er ikke noget jeg frygter når jeg rejser.

/Mads
Svar
Jeg ved godt, jeg nu bevaeger mig lidt fra traadens emne, men jeg tillader mig at spoerge alligevel, nu vi er i gang med at snakke told-issues.

Hvordan forholder det sig egentlig, hvis man har opholdt sig udenfor EU som udlandsdansker i f.eks. 4 aar, og i den periode har koebt et eller flere ure, som man dagligt har brugt, mens man boede i udlandet. Vil man kunne blive opkraevet told af disse koeb, eller er der en undtagelse i den givne situation?
Svar
jep der er undtagelser når man har været borte over xxx (hvilket 4 år givet er) men hvordan de er skal du nok skrive til http://www.skat.dk kontakt og høre dem om, de plejer at være flinke med at hjælpe (med mindre andre her i tråden kan reglerne helt)

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
JesKP Skrev:Hvordan forholder det sig egentlig, hvis man har opholdt sig udenfor EU som udlandsdansker i f.eks. 4 aar,

Perioden har tidligere været et år - forstået sådan at genstande anskaffet et år eller tidligere under et ophold udenfor EU blev betragtet som flyttegods, og derfor ikke skulle fortoldes/momses, når man flyttede hjem.

Jeg er flyttet hjem fra udlandet nogle gange, og det eneste man skal "snyde" med er vin og spiritus, som ikke kan indføres som flyttegods. Flyttefolkene kender dog alle fiduserne, og det gør skattevæsenet nok også.

/Bjørn.
Svar
Hej bjorn_e58...tror desværre ikke den regel gælder biler og motorcykler... Icon_e_sad , men kun det man kan kalde "alimindeligt" indbo!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)