VC Overseas
Ja HG ikke helt ved siden af 107900 iflg Klarlund.
Der var en lille, et eller andet, der stak ud på mit. Jeg var lige forbi Klarlund med klokken, her fik jeg fat i Ole, der gik ikke 15 sek før jeg blev plantet i en stol, og Ole gik på værkstedet, det var en folie rest der sad fast neb som han sagde det kunne være en pakning. Så der var servicen helt ok.

Claus
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Lækre sager. Både de nye og gl. modeller. De nye er 42,5 mm mod de gl. på 36 mm og 40 mm for chrono´en.

VC service er faktisk ganske fair for disse to modeller. Mener ikke det koster over 3-4 k. Servicetiden kender jeg ikke.

Forstår ikke helt kritikken af Patek. De er netop kendt for at kunne servicere ALLE deres ure uanset alder. Yes det koster, men det kan lade sig gøre uanset alder og model. Løber de tør for reservedele laver de nogle nye Icon_cool

Uha det VC 2-counter chrono er lækkert. Her er en glasbagkasse et must Icon_cool Værket er faktisk et Lemania og baseret på samme ebauche som Omega brugte i deres klassiske cal. 321. Sjovt at se high-end producenterne stadig bruger disse smukke manuelle kolonnehjulsværker uanset kostprisen. At man så kan købe et vintage ur med samme værkkonstruktion (omend ikke samme finish) for ca. 8-10 k er da smukt.

/Mads

Ja og klokken lander som jeg er oplyst på den anden side af 200000

Claus
Svar
Brugtpris på den nyeste Overseas Chronograph ligger omkring 50k.
Pas på med VC. De falder voldsomt i værdi.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hvis bare man køber dem brugt og til en fair pris tror jeg ikke man taber alverden. Men køber man dem fra ny til vejl. pris kan det blive dyrt. Husk også på at fanskaren i DK er lidt snæver (eller nærmere antallet af potentielle købere), så det er ikke de letteste ure at få tippe af på brugtmarkedet. Jeg plejer at joke lidt med at det eneste brugte ur der kan sælges for over 50 k i DK er Daytona Icon_e_wink

AP´en går generelt for en sjat mere end VC´en. RO´erne har flere fans end Overseas. Derfor...

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)