Martin Skeet
Det er der vide opfattelser af, ligefra at et ur er vintage når referencen er udgået, til noget mere specifikt såsom at uret skal være mindst 25 år gammelt. Indenfor Rolex er der mange der mener at et rigtigt vintage Rolex har plexiglas og mat skive(i modsætning til nyere modeller med blank skive og safirglas)..
Svar
Jeg personlig ville nok holde på de 25 år. Men bevares.
Det kommer stadig bag på mig, hvor omfattende Rolex er.

Larsen.
Svar
Hej

Vintage Rolex kan godt være med safirglas og mat skive, og det kan også være med blank skive og plexiglas, altså 16800 og 5513. Icon_e_confused

MVH Peter
Svar
Hmmm. Jeg har fået læst bogen et par gange nu.
Jeg må indrømme at 5513 står højt på listen. Måske er det den meget omtale modellen får.

Men om alt er. Det bliver nok først næste månede, jeg begynder at lede.
Inden da, venter en pokkers masse ekstravagter.

Med venlig hilsen
Larsen
Svar
5513 er også et super lækkert ur. Svært at argumentere imod det valg. Men de er bare blevet lidt pebrede i prisen. Det er en ref. som de fleste vintage Rolex samlere ønsker som en del af deres samling, så markedet er blevet støvsuget gennem den seneste tid
Svar
I mine øjne er vintage Rolex modeller med plexi og mat skive. Så er der semi-vintage med enten plexi og blank skive eller safir og mat skive. Så alt før midt 80´erne er vintage.

Ref. 5513 eller 1675 er gode "starters" som stadig kan findes til relativt lave priser omkring de 30 k. For bare 2-3 år siden kostede disse 15-17 k.

/Mads
Svar
Ref. 5513 -1675.
er det muligt at finde noget i pæn stand stand her i Danmark??
Jeg har ikke mod, til at handle i udlandet.

Larsen.
Svar
Når du vil købe vintage Rolex kræver det flere ting.

- Fokuser ikke kun på ét ref. da der er langt mellem de kommer til salg. Specielt i DK
- Tålmodighed, tålmodighed og tålmodighed Icon_e_wink
- Fokuser på standen og originalitetn (oprindeligheden). Den er ALT AFGØRENDE for urets værdi og samlerpotentialle
- Køb aldrig de billigste til salg for de har ofte fejl og mangler der koster kassen at rette op på. Reluminerede skiver, luminova visere, ect.
- Det kræver stor research og viden at spotte de gode køb, så sæt dig grundigt ind i tingene og priserne
- Beslutsomhed. Vær klar til at slå til med det samme du ser uret. Der er mange samlere om buddet og er noget i god stand til en fair pris bliver det revet væk. Jeg har selv købt ure til 40-50 k med 2 min. betænkningstid baseret på få billeder.

Der er nu og da ref. 5513 og 1675 til salg i DK, men vintage Rolex kommer desværre ikke så tit til salg så enten skal du være meget tålmodig eller også skal du købe i udlandet.

/Mads
Svar
Jeg må indrømme at jeg nok læse lidt mere på lektien, før jeg hopper ud i vintage - junglen.

Du skal have tusind tak for dine gode råd.

Er der evt en bog du kan anbefale?. Bogen med Martin Skeet har været ganske nyttig, men jeg skal dybere ned i emnet har jeg indset.

Med venlig hilsen
Brian Larsen
Svar
Lambert Skrev:Jeg må indrømme at jeg nok læse lidt mere på lektien, før jeg hopper ud i vintage - junglen.

Du skal have tusind tak for dine gode råd.

Er der evt en bog du kan anbefale?. Bogen med Martin Skeet har været ganske nyttig, men jeg skal dybere ned i emnet har jeg indset.

Med venlig hilsen
Brian Larsen

En bog du ikke kommer uden om mht. Rolex er bogen fra Mr Rolex "ham selv" James Dowling: Hjemmeside: [url]"http://www.ukwatches.com/index.html">http://www.ukwatches.com/index.html[/url]
Her er masser af spændende læsning.

Hilsen
Morten
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)